اسنک گوشت چرخ کرده با چیپس خانگی


این اسنک خیلی ساده و فوری یه. بفرمایید:
مواد لازم
نان تست
گوشت چرخ کرده به اندازه دو نفر
گوجه فرنگی رنده شده یکی
فلفل دلمه ای خورد شده رنگی یا سبز به مقداری که دوست دارین
پیاز رنده شده یکی متوسط
پنیر ورقه ای
نمک و فلفل سیاه و ادویه
روغن
سس قرمز (دلبخواهی)
برای چیپس: سیب زمینی!
پیاز رو تو یه قاشق روغن تفت بدین. گوشت رو اضافه و هفت هشت دقیقه تفت بدین. نمک و فلفل و ادویه بزنید. فلفل دلمه ای رو اضافه و دو دقیقه تفت بدین. گوجه ی رنده شده رو اضافه کنید و هم بزنید. شعله رو کم کنید و بذارید چند دقیقه با در بسته بمونه تا آبش تبخیر شه.
روی نون تست کمی سس قرمز بمالید یا نمالید ( به میل خودتون بستگی داره) یه لایه از مایه گوشتی تون بریزید. روش یه ورقه پنیر بذارید ( ترجیحاً کاله) بذاریدش تو ساندویچ میکر تا زمانی که نونش برشته شه.
اما برای چیپس سیب زمینی باید قبل از ساندویچ اقدام کنید، یعنی قبل همه ی کارایی که اون بالا نوشتم:
سیب زمینی ها رو پوست بکنید ( من دو تا سیب زمین استفاده کردم) با چاقو تیز روی تخته ورقه های نازک ببرید یا با چیپس ساز غذاساز یا رنده تون ورقه کنیدش. من این بار رو با رنده درست کردم و راضی هم بودم! ورقه های سیب زمینی رو خوب بشورید. بذارید آبش بره و بعد نمک بپاشید و بعد خوب خشک کنید. روغن رو توی تابه داغ کنید طوری که کف تابه رو بپوشونه. شعله رو ملایم کنید و سیب زمینی ها رو طوری توی ظرف بریزید که روی هم انباشته نشند. شاید مجبور شید توی دو سری یا سه سری سرخشون کنید باید تحملتون رو ببرید بالا!
وقتی لبه های سیب زمینی ها سرخ شد همش بزنید ( به آرومی) و سعی کنید پشت و روشون کنید تا همه طرفشون برشته شه. می تونید زردچوبه هم بهش بزنید. من نزدم. بعد با کفگیر بذارید رو حوله ی کاغذی که روغن اضافه اش گرفته شه و خرت خرتی شه!
همراه ساندویچ خوشمزه تون میل کنید. نوش جان.
ساندویچ درست کن و چیپس درست کن و عکاس: شادانه
این نوشته در ساندویچ و فست فود, سرخ کردنی ها ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

14 پاسخ برای اسنک گوشت چرخ کرده با چیپس خانگی

  1. شادی جونی به به!
    من یه سئوال دارم 🙂
    من از میکرم که استفاده میکنم دقیقا مثلثی نمیکنه تقصیر منه آیا؟
    دست گلت درد نکنه :*

    • شادی :گفت

      راستش برای خودمم سواله عزیزم. منم میکرم مثلثی رو خوب در نمی آره. نون کوچیک هم گذاشتم درست نشد. من دیگه فقط با همین صفحه گریلش کار می کنم. بهتره. حالا تو هم با نون تست کوچیک بیامتحان شاید برای تو درست شد. نتیجه این که تقصیر ساندویچ میکراست نه ما 🙂

  2. ازون چیپسا دهنم آب افتاد. حیف که واسه ناهار گل کلم گرفتم.
    اما خداییش چیپس خونگی یه چیز دیگه س.
    اسنک ام خیلی دوست داشتنیه. یه بار عصرونه باید بیام پیشت برام درست کنی.
    بوووووس.

    • شادی :گفت

      آره چیپس خونگی نسبت به مال بیرون عالیه. آخ جون چی می شه اگه بیای خونه مون. هم اسنک برات درست می کنم هم هر چی دلت بخواد :*

  3. کویریات :گفت

    سلام شادی جان چطوری ؟ خوش می گذره؟ دلم تنگ شده بود. چه ساندویچ های سریع و خوشمزه ای :دی دست شما درد نکنه 🙂

  4. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    انگار خدا را شکر حالت بهتره که رفتی سراغ ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده چه اسنک های خوشکلی هم درست کردی خیلی خوردنی شدن .

  5. ندا :گفت

    من اسنک دوست دارم دستت درد نکنه شادانه جون به خاطر این ایده

  6. آبجی خواهری :گفت

    به به به !!!!!!!!!!
    حالا که چیپس خونگی اینقده خوبه پس ما هم پنجشنبه شب میایم اونجا که از چیزای خوشمزه بخوریم

  7. marjan :گفت

    من ميدونم چطوری اسنک مثلثی درست کنیم

پاسخی بگذارید

