بورانی بادمجان متفاوت از رو دست نسیم بانو جان!!!


همونطور که نسیم جون توی پستش نوشته منم تاقبل از امتحان کردن این دستور همیشه بورانی بادمجان رو با بادمجان کبابی خورده بودم و لذت هم برده بودم اما وقتی نسیم گلم این دستور رو گذاشت وسوسوسه شدم این مدلی رو هم درست کنم. من نتیجه رو بی نهایت دوست داشتم. یه شب که مهمون داشتیم درست کردم. مهمونا چند تا از دوستامون بودند و اونا هم خیلی خوششون اومد. یعنی کسی نبود که خوشش نیاد، می خوام بگم با هر ذائقه ای که بادمجون و سیر دوست داشته باشه می خونه. عالی یه.
من عین دستور رو از وبلاگ نسیم عزیز می ذارم اینجا. لینکش هم پایین صفحه هست. بازم ممنون.
بفرمایید اینم عین نوشته های دوست جانم البته با اجازه اش:
من همیشه ماست بورانی بادمجون رو با بادمجون کبابی خورده بودم تا اینکه… منیژه جون تو فیس بوک یه بورانی این مدلی درست کرده بود و من چشمم توش مونده بود و تازه امروز موفق شدم امتحان کنم و باید بگم خیلی خیلی خوشمزه بود. یعنی از هرچی بورانی من تاحالا خورده بودم طعمش بهتر بود. دستت درد نکنه منیژه جون.
مواد لازم مقدارش رو میشه کم و زیاد کرد این مقدار موادی بود که من استفاده کردم. در ضمن تو دستور اصلی پیاز بود که من استفاده نکردم و بادمجون ها رو هم من له کردم.
بادمجان    ۱ عدد کوچک
سیر  ۲ حبه
رب گوجه  ۲ قاشق غذاخوری
نعناع  ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
ماست  نصف پیمانه
روغن زیتون  کمی
بادمجون ها رو پوست گرفتم و قاچ کردم. داخل یک قابلمه روغن زیتون ریختم و بادمجون ها رو خیلی کم سرخ کردم بعد ازاینکه کمی سرخ شدن بادمجون ها رو کمی با چنگال له کردم و سیر خرد شده و رب گوجه و نمک و فلفل و کمی نعناع رو اضافه کردم و خوب مخلوط کردم و در ظرف رو گذاشتم تا بادمجون ها بپزن و مواد به خرد هم برن. بعد از اینکه بادمجون خنک شد داخل یک کاسه یک ردیف بادمجون ریختم روش یه ردیف ماست و روی ماست نعناع و یک بار دیگه تکرار کردم.
خیلی خیلی خوشمزه بود.
اینم لینک دستور: اینجا.
بدرستید بابا، چقدر دستورای خوشمزه بذارم و تشویقتون کنم. تشویق شید دیگه!
دستور: نسیم جان!
پزنده و عکاس: شادانه خانم!
این نوشته در آشپزی از رو دست بقیه!, اردور و پیش غذا, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

6 پاسخ برای بورانی بادمجان متفاوت از رو دست نسیم بانو جان!!!

  1. Nasim :گفت

    شادی جون مرسی عزیزم. خیلی خوشگل درست کردی کدبانو! خوشحالم که خوشت اومد. مثل همیشه کارت عالیه!

  2. khanjon :گفت

    سلام شادي جون.حتما خوشمزه ست. به جاي رب ميشه از گوجه استفاده كرد؟

    • شادی :گفت

      سلام خانجون عزیزم. چه خوشحالم که اومدی. والله فکر کنم گوجه اش باید خیلی خوش رنگ رو رو باشه. من که با رب راضی بودم. با گوجه امتحان نکردم راستش. اگه امتحانیدی به منم خبر بده.

  3. چه بورانی باحالیه. من کلا بورانی خیلی دوست ندارم.اما دلم خواست اینو درست کنم.
    دست شادی جون و نسیم جون درد نکنه.
    بوووووس به هر دوتاتون.

پاسخی بگذارید

