سوپ تره فرنگی و سیب زمینی ساناز سانیا!!!


مواد لازم
تره فرنگی متوسط 4 عدد
کرفس 3 قطعه 10 سانتی
کره 1/4 پیمانه
سیب زمینی 500 گرم ( من 4 تا متوسط استفاده کردم)
شیر گرم سه پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
آبلیمو 4 ق.س ( من نریختم)
زرده تخم مرغ 2 عدد ( من یکی ریختم)
نمک و فلفل
قسمت سفید تره فرتگی رو جدا کنید و خوب بشورید و برش های نازک بزنید. کرفس رو هم بندهاش رو بگیرید و ریز خورد کنید.  کرفس و تره فرنگی رو با دو قاشق از کره روی شعله ملایم چند دقیقه تفت بدین تا نرم بشه.

توی قابلمه مقداری آب بریزید تا بپزه. ( این دستور اصلی یه ولی من به جای آب دو لیوان آب مرغ ریختم و وقتی جوشید زیرش رو کم کردم و گذاشتم آروم بپزه. )
سیب زمینی رو توی یه قابلمه ی دیگه بپزید و بعد پوست بگیرید و خوب له کنید یا رنده ی ریز کنید. بعد شیر رو با سیب زمینی قاطی کنید و بریزید روی تره فرنگی و کرفس و بذارید آروم بجوشه و جا بیفته.  خامه و کره ی نرم ( من از خامه و کره کمتری استفاده کردم اونقدر که تو دستور اصلی یه خیلی دل گنده می خواد) و زرده ی تخم مرغ رو توی یه کاسه خیلی خوب با هم بزنید تا یکنواخت شه و به سوپ اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند جوش سوپتون آماده است، اگه دوست داشتید آبلیمو رو اضافه کنید ( من آبلیمو نریختم).
 تو ظرف دلخواهتون بکشید و  روش رو هر جوری دوست  دارید جینگول بینگول کنید و نوش جان فرمایید.
منبع: کتاب آشپزی ساناز سانیا
آشپز و عکاس: شادی
این نوشته در آش و سوپ, آشپزی از رو دست بقیه! ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای سوپ تره فرنگی و سیب زمینی ساناز سانیا!!!

  1. ندا :گفت

    تو این هوای سرد پاییزی این سوپ خوشمزه خیلی می چسبه دستت درد نکنه شادی جان

  2. سلام شادی جونی
    من عاشق سوپ تره فرنگی ام!
    دست گلت درد نکنه :*
    میگم اونا که تو بشقابه چیه؟ 😀

  3. چقد خوشمزه به نظر میاد. من چند روز پیش یه سوپ کرفس درست کردم، راستش اولش اصلا بهش امیدوار نبودم. اما وقتی قاشق اولو خوردم، کلی ذوق کردم. اگه قبل از اون بود شاید احساس میکردم که سوپ کرفس خوشمزه نشه اما مطمئنم سوپ تو با این ترکیب خیلی ی ی عالیه.
    مرسی ی ی عزیزم.

    • شادی :گفت

      آره زهرا جونم منم زیاد مطمئن نبودم سوپم خوب بشه ولی خیلی باحال بود. راستش اصلاً تره فرنگی رو نمی دونستم چی از آب در آد اونم با همسری بدغذای من. تازه مهمونم داشتیم. داری اعتماد به نفسو؟؟!!! اونوقت برای بار اول سوپه رو درست کردم ولی خوب شد. 🙂

  4. شاپرک :گفت

    ببینم سوپتون که تموم نشده دیر نرسیده باشم سهم منو بدین میخوام برم هم تو هم زهرا جون .

  5. منم چند بار با همین مشکلات مواجه شدم وقتی خواستم بهت زنگ بزنم ;))
    حالا یه بار قبل زنگ زدن اس ام اس میدم بعد میزنگم.

  6. هانیه :گفت

    هومممممممممممممممممم اینم که عالیه…اما اینجا تره فرنگی نیست خووووووووووووووووو

پاسخی بگذارید

