اردور بادمجان با کمی سالاد مرغ!


این اردور راحت و پر طرفداره. من برای مهمونی  ای که چند تا از دوستام اومده بودن خونه مون درستش کردم و استقبال بی نظیری!!!!!!!!! هم ازش شد. خوشمزه است، نصیحتتون می کنم که درست کنید.

مواد لازم
بادمجان 3-4 تا
پنیر ورقه ای
سینه مرغ یک نصفه
نمک و فلفل
سس کچاپ
فلفل دلمه ای
سس مایونز
سبزجات خشک معطر
پاپریکا
پودر سیر
روغن
یک عدد سفیده تخم مرغ ( اختیاری)
بادمجونها رو پوست کند و در برشهای باریک ببرید و نمک بزنید و نیم ساعت بذارید کنار تا عرق کنه و تلخی اش در آد. تو این مدت سینه مرغ رو اول با کمی روغن تفت بدین ( لازم نیست خیلی سرخش کنید ها!) بعد با یه پیاز چارقاچ کوچولو و یه هویج کوچیک خورد شده و کرفس و نمک و فلفل روی شعله ی ملایم با آب کم بپزید. این مخلفات رو که گفتم برای این بود که غذاتون بوی زخم نگیره.
بادمجونها رو بشورید و بذارید آبش بره، خشک کنید. سفیده تخم مرغ رو خوب بزنید. بادمجونها رو تک تک بزنید توی سفیده تخم مرغ و بذارید توی تابه ای که توش روغن رو داغ کردید و شعله اش ملایمه. بادمجون رو که توی سفیده تخم مرغ بزنید خیلی خیلی کمتر از حالت عادی روغن به خودش می کشه و مصرف روغنتون نصف می شه. فقط هر بار با انگشت شست و اشاره از بالا تا پایین هر کدوم از بادمجونها بکشید تا سفیده تخم مرغ اضافی ازشون بریزه پایین.
همه ی بادمجونها رو سرخ کنید و بذارید رو حوله کاغذی تا روغن اضافه اش بره.
یه ورق پنیر ورقه ای رو به صورت چارگوش برش بزنید و کنار بذارید.
مرغ رو که پخته بذارید خنک شه و بعد روی تخته به صورت برش های نواری ببرید. فلفل دلمه ای رو هم به صورت نوارهای بارید ببرید. هر بادمجون رو روی تخته باز کنید و روی قسمت تهش کمی کچاپ ریخته و یه تیکه مرغ و فلفل دلمه ای نواری رو بذارید و بپیچید به سمت سرش. وقتی پیچیدید با خلال محکم و ثابتش کنید و بعد پنیر ورقه ای رو از سر خلال بزنید توش. تو این قسمت ها سجاد بچه ی خواهرم به من کمک می کرد، اینم عکس دستاشه!

بادمجونهای پیچیده رو دور تا دور ظرفتون بچینید.
این سالاد مرغ رو که وسط بادمجونهاست من با بقیه سینه ی مرغ درست کردم اگه شما می خوایید جدا درستش کنید و یا بیشتر درست کنید یه نصفه سینه ی مرغ به مواد اولیه تون اضافه کنید.
سینه ی مرغ باقی مونده رو با چاقو ساطوری کنید. یه مقداری فلفل دلمه ای هم ساطوری کنید و اینا رو با هم بریزید تو کاسه و بهش نمک و فلفل سیاه و سبزیجات معطر و پودر سیر و پاپریکا و سس مایونز به اندازه مورد علاقه تون ( به اندازه ای که مواد راحت به هم بچسبند) بریزید و خوب هم بزنید و بذارید یخچال خنک شه. بعد موقع سرو بذارید  وسط ظرف سرو.
بادمجونها رو می شه دوباره تو ماکروفر گرم کرد یا همونطور خورد. من 15 ثانیه تو ماکروفر گذاشتم و بعد سالاد مرغ رو کشیدم وسط ظرف. روی سالاد مرغ پاپریکا یا سبزیجات معطر بپاشید.
بسیار خوشمزه است. بیامتحانید که خیرشو ببینید.

نکته: اگه توی سالد مرغ پیازچه ریز شده هم بریزید محشره. من نداشتم تو خونه وگرنه می ریختم حتماً!
آشپز و عکاس: شادانه
این نوشته در اردور و پیش غذا, سالادها ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

36 پاسخ برای اردور بادمجان با کمی سالاد مرغ!

  1. khanjon :گفت

    سلام شادي جون. خوبي؟ خييييييلي باسليقه اي.خوش به حال مهمونا.

  2. khanjon :گفت

    ديدگاهم چرا فرستاده نميشه؟ آهاي كسي خونه نيست؟. داشتم مي گفتم خيييييييييييييييييلي هنرمندي شادونه جون.رسيد؟

  3. بابا تکنیک. چه جالب بود در مورد بادمجون و سفیده تخم مرغ. این بار امتحان میکنم.
    اون دفعه ام دیدم این خوشگلا رو. اما فهمیدم میخوای یه بار دیگه یادمون بدی.
    خیلی ی ی ی خوبه. دلم خواست ازشون.
    بوووووس.

  4. رویا :گفت

    مرسی شادی جان. تکنیکه سفیده تخم مرغ برای مثلا» کشک و بادمجون جواب میده؟ یعنی مزش بر نمی گرده؟
    راستی خوش به حال مهموناتون! کاش می شد منم یه بار مهمون تو می شدم. مطمئنم با دیدن این غذاهای جدید و خوش منظره خیلی هیجان زده می شدم.

    • شادی :گفت

      نه رویا جون مزه اش برنمی گرده. حالا باز برای اطمینان می تونی امتحان کنی که یه وقت ذائقه ات اگه متفاوت بود خیلی حال گیری نباشه. به نظر من هیچ تغییری نمی کنه مزه اش. بفرمایید خونه خودتونه. هر وقت دوست داشتی بیا که غذاهای رنگ و وارنگ روبراهه ؛)

  5. سلام شادی جونی
    چه خوشگلن اینا :* دیگه فضولیم به اوج رسیده بودااا!
    حتما میپزونمش خواهر :*
    تو این روزای رژیمی هر چی از این تکنیکاس! رو کن که حسابی نیازمندیم! 😀

  6. ندا :گفت

    چقدر شیک شده شادی جون لقمه ای و خوشمزه
    دست گلت درد نکنه

  7. ناردونه :گفت

    کاش راههای رسیدن به شما همیشه بازبود!

  8. eligooloo :گفت

    وای چقده قرتی بازی در آوردی عالیه عزیزم دستت درد نکنه

  9. شاپرک :گفت

    با این تکنیکهائی که رو می کنی از هفت خوان رستم هم که باشه رد میشیم تا بهش برسیم .
    دستت درد نکنه خیلی خوردنی شدن .
    بوووووووووووووووس

  10. سیما :گفت

    سلام شادی جون هنرمند . واقعا عالی شده دستت درد نکنه.
    برای ایده تخم مرغش هم ممنون

  11. شکمو :گفت

    عاشق این سلیقتم شادی جووووووووووون

  12. پس شادی جونی کوشی؟!

  13. هانیه :گفت

    آخیششششششششششششششششششششش نمی تونستم بیام تو وبلاگت…بالاخره اومدم….
    اینم محشره…حتما حتما درستش می کنم…مرسی شادونه جونم

  14. خوبی شادی خانومی؟ گفتم یه احوالی بپرسم.
    ایشالا که اگه حوصله وبلاگ بازی نداری، حال خودت خوب باشه و شاداب باشی.
    میبوسمت عزیزم.

    • شادی :گفت

      ممنون عزیزم. بدک نیستم. دارم به کار و بار خودم می رسم. نمی دونم چرا اصلاً دست و دلم به وبلاگ اشپزی نویسی نمی ره!!!!!! مرسی که یادم بودی عزیزکم.

  15. خوبی شادی خانومی؟ گفتم یه احوالی بپرسم.
    ایشالا که اگه حوصله وبلاگ بازی نداری، حال خودت خوب باشه و شاداب باشی.
    میبوسمت عزیزم.
    (میگه من قبلا این دیدگاه رو ثبت کردم. فک میکنی منظورش چیه؟)

  16. لیلا.ع :گفت

    شادی جان امیدوارم که خوب باشی ازت خبری ندارم شاد باشی و پر انرژی

  17. ندا :گفت

    سلام شادی جونی
    کجایی روبه راهی …..ایشالله زودتر حوصله کنی و یه پست خوشمزه برامون بذاری

پاسخی بگذارید

