مافین مادربزرگ


جونم براتون بگه که من این مافین ها رو همین دیشب پختم. می خواستم به مناسبت گذشتن تعداد اعضا صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه یه کیک بپزم که به مناسبتی دیگه این مافین ها رو پختم و تا امروز صبح هم قرار نبود جزو پست های من باشه. قضیه این بود که همسری مترجم یه گروه فرانسوی شده بود برای یه هفته و منم تو تهران گردی ها باهاشون می رفتم و این چند روز خیلی با هم دوست شده بودیم. دیشب پروازشون بود و من این مافین ها رو درست کردم که بدم بهشون توی هواپیما بخورن…. خلاصه کادوی من بود دیگه… ولی وقتی همسرم رسید فرودگاه دیگه دیر شده بود و فقط از طریق یه نفر فهمید که بارهاشون رو تحویل دادند و تونستند تلفنی خداحافظی کنند. در نتیجه مافین های خوشمزه ی من مال خودمون شد . 

و اما در شرح مافین پزی من: این دومین بار بود که من تو زندگیم مافین پزی می کردم. البته منظورم مافین شیرینه. کلاً کیک رو تو قالب های بزرگ بیشتر دوست دارم ولی چون دوستان می خواستند با خودشون ببرند فکر کردم اینجوری بردنش راحت تره. من این دستور رو از روی یه دستوری تو مامی سایت برداشتم.
 همون دستور رو اینجا برای شما تایپ می کنم دوباره. از نویسنده ی اصلی مطلب که الان اسمش رو یادم نیست خیلی ممنونم. خیلی خوب بود!
اینم عکس گندم خانوم سیبیل دراز من با مافین که دلشو آب انداخته!
مواد لازم
آرد 200 گرم
شکر 150 گرم
تخم مرغ 2 عدد
بکینگ پودر 1 ق.م
شیر ولرم 50 گرم
کره آب شده ولرم 50 گرم
وانیل کمی
من همه ی مواد رو ریختم توی دستگاه مخلوط کن و گذاشتم خوب مخلوط شه تا یکنواخت بشه. بعد گردو خورد شده و شکلات چیپسی هم اضافه کردم که تو دستور اصلی نبود و خوب هم زدم و بعد با کمک این قاشقک بستنی و یه قاشق کوچولو ریختم توی کاغذهای مافین که توی قالب مافینم آماده گذاشته بودم. یادتون باشه فقط یک سوم کاغذها رو پر کنید تا بقیه اش برای بالا اومدن کیک جا داشته باشه.
بذارید تو فر با درجه حرارت 170 که البته از قبل روشن کردید و گرمه. برای بیست دقیقه بمونه. برای من نیم ساعت طول کشید تا بپزه و بعد هم از بالای فرم گریل رو روشن کردم که روی کیک ها طلایی بشه.
بسیار عالی شد. من هم داغش رو خوردم هم سردش. هورا که دوستای فرانسوی مون دیرشون شد و مافین هامون به خودمون رسید!!!!!
 برای نگهداریش، خنک که شد بذاریدش تو ظرف دربسته تو محیط بیرون یخچال. حالا تجربه ی مافین پزی مرا چگونه دیدید؟ به نظر خودم هنوز به پای کیک پزیم نرسیده اما خوبه!!!!
منبع: مامی سایت
پزنده و عکاس: خودم
با تقدیمات ویژه به نفر سه هزارم صفحه فیس بوکم!
این نوشته در مافین ها, کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای مافین مادربزرگ

  1. گندم خانوم :گفت

    خیلی دلم خواست بپزمش.ولی فرم خرابه.توی ماکروفر می شه درست کرد؟
    من کیک می پزم توی ماکروفر. 20 دقیقه یا یک ربع ساعت با 80 درصد توان روشن می کنم.
    این رو هم می تونم اینطوری بپزم؟

    • شادی :گفت

      عزیزم من واقعاً در مورد کیک پختن با ماکروفر هیچ سررشته ای ندارم. فقط می تونم بگم پختن کیک توی فر حدود یک ساعت زمان می بره و مافین بیست تا سی دقیقه. حالا خودت حساب کن چقدر باید زودتر مافین رو از ماکروفر درآوری. موفق باشی.

  2. چه مافینای خوشگلی! چه کاغذای خوشگلی!
    عالیه شادی جونی خانوم :*

  3. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    حال و احوال چطوره؟ خوش میگذره ؟
    شانس آوردیم که مافین ها به دست دوستاتون نرسیده و ما تونستیم با دیدنشون فیض ببریم .دستت درد نکنه .

  4. eligooloo :گفت

    پیشیتو دووووووووووووووووووووووست دارم خیلی نازههههههههههههههههههههه. دست گلت درد نکنه

  5. khanjon :گفت

    سلام شادي جون. خسته نباشي . مافينت خوشگللللللللله. ممنون سرزدي.

  6. گلی :گفت

    فعلا من از خوشحالی بالاخره باز کردن وبت در پوست خود نیز نمیگنجم

  7. ندا :گفت

    سلام شادی جان مافین ها خیلی خوشگل شده دستت درد نکنه
    چطوری می تونم عضو فیستون بشم …پسندیدم یا همونlike بالای صفحه رو زدم همین کافیه؟ یا باید کار دیگه ای انجام بدم شادی جون ….شرمنده تجربه ای ندارم

    • شادی :گفت

      سلام ندا جان گلم. مرسی عزیزم از لطف همیشه ات. منظورت صفحه فیس بوکه دیگه؟! اگه اونه وقتی صفحه ی خودت بازه وارد صفحه من شو و لایک بزن. اینجوری می رم تو لیست لایک هات و پست هام رو می بینی. اما اگه منظورت اینجاست: باید توی اون خبرنامه که پایین وبلاگ جای خالی گذاشته ای میلت رو وارد کنی و هر بار که وبلاگ به روز شه برات ای میل می آد اگه بازم سوالی داشتی بهم بگو عزیزم.

  8. ندا :گفت

    ممنونم شادی جونی از پاسخ مفصلت منظورم همون لایک زدن بود که متوجه شدم و این کارو انجام دادم
    ممنونم عزیزم می بوسمت ….

پاسخی بگذارید

