ته انداز میگو


این غذا بسیار بسیار بسیار خوشمزه است. توی دستور اصلی 150 تا 200 گرم هم کشمش بود که من نریختم. شما دوست داشتید بریزید، تو خونه ی ما کشمش طرفدار نداره!
این مقدار برای 6 تا 8 نفره. خودتون مواد رو به اندازه ی خودتون تقسیم کنید. من از نصف هم کمتر ریختم (برای دو نفر)
مواد لازم 
برنج  500 گرم
روغن مایع
سیب زمینی فندقی خورد شده 3 تا
پیاز داغ 5 ق. سوپخوری ( من پیاز رنده شده رو سرخ کردم و در ضمن کمتر هم ریختم)
ادویه کاری 1 ق.س
زردچوبه 2 ق.چ
میگو تازه و ریز 500 گرم ( من به اندازه ی بسته بندی های دو نفره ی فریزریمون ریختم!)
لوبیا چشم بلبلی پخته 150 تا 200 گرم
نمک
زعفران حل شده در آب جوش 2 ق.س
برنج رو آبکش کنید. توی یه تابه سیب زمینی رو با روغن سرخ کنید. پیاز داغ و ادویه کاری و زردچوبه و میگو رو اضافه کرده و دو دقیقه روی شعله ی ملایم تفتف بدین.  (اگه کشمش استفاده کردین ) و لوبیا پخته و نمک و زعفران رو اضافه کرده و هم بزنید و خاموشش کنید. ته یه قابلمه روغن داغ کنید و ته دیگ نون، سیب زمین یا هر چی دوست دارید بذارید و برنج و مایه میگوتون رو لایه لایه توی قابلمه بریزید. لایه ی آخر رو برنج بریزید. دم کن بذارید و روی شعله ی کم 45 دقیقه دم کنید. اگه آب و روغن احتیاج داشت بریزید دورش و آماده که شد بکشید تو دیس و نوش جان فرمایید.
چی بگم چقدر خوشمزه است. از دست ندید دیگه، از من گفتن بود!!!!
منبع: مجله ی آشپزباشی، شماره 49، بهمن 89
آشپز و عکاس: شادانه
این نوشته در پلو و چلو, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

12 پاسخ برای ته انداز میگو

  1. وای شادی جون چه خوشمزه میزنه!!!!! فکر کنم میگو تو این خوب بشه! حتما امتحان میشود!
    اردور بادمجون تو صف برای آپیدن عالی بود! :*:*:*

    • شادی :گفت

      عزیزم نظرت اشتباهی رفته بوده تو اسپم ها. همین الان یافیدمش و کلی ذوقیدم. آره خیلی این پلو عالیه. از میگو پلو معمولی خوشمزه تره. به نظر من حتماً امتحان کن خواهرک. پشیمون نمی شی عزیز جانم.

  2. khanjon :گفت

    عاليه. ولي من تا حالا با لوبيا درست نكردم جالبه. راستي توكه بي وفا ن بو دي.

    • شادی :گفت

      خیلی اینجوری خوشمزه است. یه بار امتحان کن. شرمنده… باور کن به هیچکی سر نمی زنم تازگی ها. زیاد حوصله نت بازی ندارم. تقریبا چند روز یه بار می ام ای میلام رو چک می کنم و می رم، ولی حق با توست عزیزم سعی می کنم بیشتر بیام پیشت. بوس

  3. سلام شادی جونی من اینجا کامنت گذاشتم نیست انگاری! اما اومدم پادرازی رو ببینم 🙂

  4. eligooloo :گفت

    یک بسته میگو دارم باهاش همینو درست میکنم توش کشمش هم می ریزم . مرسی شادونه جون . سال نو هم مبارک در ضمن

  5. eligooloo :گفت

    درستیدم شادانه خانم عکس هم میگیرم الان داره دم میکشه دستت طلا عشقم

  6. eligooloo :گفت

    آپش کردم شادااااااانه. بسیار خوشمزه . ممنونم ازت

پاسخی بگذارید

