آش چغندر


دوستان گلم دستور این آش خوشمزه رو من از وبلاگ الی جان گل پیدا کردم و خیلی وقت پیش هم پختم اما امروز تو آرشیو چشمم بهش خورد و دیدم حیفه تا فصل چغندر تموم نشده این دستور رو براتون نذارم. به نظر من برید و بپزید و حالشو ببرید. خیلی باحال بود.
البته من چغندر پخته تو خونه داشتم و با اون آشم رو درست کردم و در نتیجه رنگ آشم به قرمزی آش الی جون در نیومده ولی نتیجه در هر صورت عالی بود. امتحان کنید حتماً!
من دستور اصلی رو عیناً از وبلاگ الی گولو اینجا کپی می کنم. لینکش رو هم می ذارم که اگه دوست داشتید سری هم به اونجا بزنید.
این عین دستور:
مواد لازم:
نخود 1 و 2/1 پیمانه
برنج 3/2 پیمانه
چغندر پاک شده و خرد شده 500 گرم
کشک 1 و 2/1 پیمانه
پیاز داغ 3/1 پیمانه
زردچوبه – نمک – فلفل به میزان لازم
نعنا داغ برای تزئین
طرز تهیه:
نخود را از شب قبل بذارین خیس بشه در این فاصله هم چند بار آب آنرا عوض کنید. برنج را هم خیس کنید و کنار بذارید.
روز بعد آب نخود را خالی کنید و همراه هفت پیمانه آب بذارین بپزه وقتی که نخود پخت زردچوبه را در مقداری روغن تفت دهید و به همراه برنج – نیمی از پیاز داغ و نمک و فلفل به نخود اضافه کرده و بذارین آش پخته شود. سپس نیمی از مواد را در مخلوط کن ریخته و یک چرخ بدین و مجددا به آش برگردانید.
بعد چغندر خرد شده را به آش اضافه کرده و بذارین چغندرها بپزن . در این مرحله آشتون قرمز میشه. اگه میخواین این رنگی نشه چغندر را جدا گونه بپزین و بعد به آش اضافه کنید من این دفعه میخوام این روش را امتحان کنم.
وقتی چغندر پخت کشک را به آش اضافه کنید و روی حرارت قرار بدین بعد از 10 دقیقه از روی حرارت بردارین . آش شما آماده است. بریزید توی ظرف و روشو با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزئین کنید.
اینم لینک منبع :
آش چغندر آشپزخونه ی الی گولو
آشپز: شادانه
دستور: الی گولو جان
این نوشته در آش و سوپ, آشپزی از رو دست بقیه! ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای آش چغندر

  1. eligooloo :گفت

    به به شادونه جون چه کرده ، دوست داشتی عزیزم؟ مال تو هم خیلی خوشرنگ شده . دستت درد نکنه . من کرمان هستم پیش خواهرم درگیر زایمانش خیلی کم به وبلاگم سر میزنم برای اینه که نظرتو تازه دیدم عزیزم .

  2. Nasim :گفت

    سلام شادی جون من برگشتم. چه اش خوشرنگ و خوشگلی. مرسی.

پاسخی بگذارید

