کیک عسلی وارد می شود!


عزیزانم من سه چهار سال پیش یه کتاب شیرینی پزی خریدم که خیلی هم تا امروز ازش استفاده نکردم. تا حالا دو تا دستور کیکش رو امتحان کردم که این کیک عسلی دومیشه و خیلی ازش خوشم اومد. قیافه اش شبیه کیک باقلواست ولی محتواش ساده تر و سبک تره. اسم کتاب هست: شیرینی پزی آراسته (تألیف فرحناز محسنی آراسته).
از خانم آراسته ممنون و از شما هم که می پرید و می رید  این دستورو امتحان کنید، همینطور!
مواد لازم
کره نرم یک چهارم پیمانه
پودر شکر یک پیمانه (با این مقدار شکر اگه عسل رو حذف کنید کیکتون کم شیرینه ولی شیرینی عسل جبران می کنه)
شیر یک و نیم پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
آرد 3 پیمانه
عسل نصف پیمانه
بکینگ پودر 3 ق.م
وانیل یک چهارم ق.غ
خلال بادام و پسته
کره و پودر شکر رو بزن تا کرمی بشه. همانطور در حال هم زدن تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کن. وانیل رو هم اضافه کن. شیر  رو اضافه کن.
آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کرده و سه بار الک کن. آرد رو اضافه و خوب مخلوط کن. مایه دو تو قالب مربع که چرب و آرد پاشی شده بریز. (قالب 23*23) مواد رو خوب پهن کن توی قالب و نیم ساعت بذار طبقه وسط فر با درجه 210 و بعد یه خلال دندان تمیز رو به قسمت های مختلف کیک فرو کن و اگه چیزی بهش نچسبید پخته. می تونی روش رو با گریل کمی طلایی کنی . البته کمتر از من که قهوه ایش کردم!!!
عسل رو روی بخار کتری یا توی ماکروفر کمی گرم کن تا روون بشه و تا کیک داغه بریز روش و با چاقو پخش کن. البته اول از قالب در آرش که کناره هاش هم عسلی بشه. من تو قالب عسلش رو ریختم و در نتیجه کناره های کیکم عسل نداشت!
بلافاصله روش خلال بادام و پسته بپاش که خوب بهش بچسبه.
می تونی به جای خلال از پودر بادام و پسته و تخم خرفه استفاده کنی. من دفعه بعد تخم خرفه می ریزم روش. باحال می شه. در ضمن این کیک هر چه زودتر خورده شه بهتره. بیشتر از یک روز نگه نداریدش پون عسل جذب کیک می شه و دیگه به خوشمزگی روز اول نیست.
نکته1: پیمانه های من دویست گرمی هستند.
نکته2: تو کتاب نوشته بود کره یا روغن. می تونید روغن استفاده کنید ولی من کره رو ترجیح می دم، علاوه بر اینکه عطر و طعمش رو دوست دارم روغن جامدم کجا بود حالا؟!
کیک عسلی پز و عکاس جان: شادان خانم
این نوشته در کیک های شیرین, آشپزی از رو دست بقیه! ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

12 پاسخ برای کیک عسلی وارد می شود!

  1. Nasim :گفت

    bah bah! che keiki! kheili bayad khoshmazeh bashe mersi shadi jan. rasti man nemitonam to page facebooket matlab bezaram.

  2. گلی :گفت

    دوست بداشتم خب ! عسل نداریم !

  3. khanjon :گفت

    سلام شادي جون. از سرزدنت خوشحالم. ببخش كمي گرفتار بودم و سرنزدم. كيكت عاليه عزيزم. مي بوسمت زياد.

  4. هانیه :گفت

    عجب چیزی شده…می درستمش حتما…. مرسی بانو
    درمورد اون موردم عزیز … بفرست برام حتما…زوق کنم خب! اصلاحش کردم عزیزم…یه نفرم بهم گفته بود قبلا…مرسی

  5. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    نصف شبت به خیر دستت درد نکنه کیکت نصف شبی بد جوری چشمک میزنه حالا تا صبح خواب کیک می بینم .

  6. چه کیکی بسی خوشمان آمد خانوم خانوما!
    افسانه جونی :*

پاسخی بگذارید

