املت فوری


بفرمایید اینم یه غذای فوری برای شبهایی که از بیرون می آیید و علاوه بر اینکه شام ندارید حوصله ی پای گاز وایستادن هم ندارید. بسیار خوشمزه و دلچسب! ( یا حتی عصرونه و صبحونه! انتخاب با شماست)
مواد لازم
تخم مرغ 2 تا
شیر 2-3 ق.غ
آرد یک ق.غ
پیاز رنده شده 1 عدد
قارچ خورد شده 6-7 تا
گوجه فرنگی رنده شده با رنده درشت 3 تا ( راستی چرا گوجه اینقدر گرون شده؟؟؟ فکر کنم کم کم گوجه به خاطراتمون می پیونده!)
یک گردو کره
چند قاشق روغن
نمک و فلفل و ادویه
دو تا تابه بذارید روی گاز. زیر اولی رو روشن کنید و روغن کمی بریزید و پیاز رو توش تفت بدید. کمی که سبک شد قارچ رو اضافه و کمی دیگه تفت بدین ( لازم نیست سرخ شه، فقط کمی نرم بشه.) گوجه رو اضافه و نمک و فلفل و ادویه مورد نظر رو بزنید و درش رو بذارید و شعله گاز رو کم کنید و بذارید با خار گوجه بپزه و کم کم آبش تبخیر شه. در نهایت مایه تون نباید خیلی هم خشک بشه، بیشتر شبیه سس می شه.
تو مدتی که مایه روی گاز داره واسه خودش می پزه و خوشحاله که قراره با املت دست به دست هم بدینش برید سراغ املت. تخم مرغ ها رو با شیر و آرد که کم کم اضافه می کنید تا گلوله نشه با نمک و اگه دوست داشتین کمی فلفل خوب هم بزنید. کره و کمی روغن تو تابه داغ کنید و این مایه رو بریزید توش و با چرخوندن تابه پخشش کنید تو همه ی قسمت ها. وقتی رویه اش بست و خودش رو گرفت اماده است. مایه ی قارچ و گوجه رو بریزید یه طرفش و طرف دیگه رو آروم ( آروم تر از من که زدم املت رو پاره کردم!) برگردونید روش. بعد با کمک دو تا کفگیر برش دارید و بذارید تو بشقاب و بذارید جلوی همسرتون و هی بگید وای که چقدر این شام کار داشت، وای که چقدر من باید تو آشپزخونه باشم!!!!! نه شوخی کردم. برید دو تایی بخورید و لذت ببرید. البته اگه خانواده تون از دو نفر بیشتره لطف کنید و دوباره درست کنید!
اینم دستور املت های سابق روی میز آشپزخونه که همه شون خوردن داره:
املت با پنیر ورقه ای
رولت فوری گوجه و پنیر خامه ای  (باور بفرمایید اینم یه جور املته، ملاحظه کنید لطفاً)
املت قارچ صدفی و پنیر
املت اسپانیایی
املت قارچ
تبلیغا ت نشه واسه خودم!!!!!! ولی الان که این لینکا رو گذاشتم دیدم اینا یکی از یکی خوشمزه تره و من یادم رفته بوده، با تشکر از شما که باعث می شید من به دستورات قدیم رجوع کنم اصرار دارم که حتما! امتحان کنید اینا رو. از دست ندید که پشیمانی موجب ضرر است.
املت پز و عکاس: شادی شادمان
این نوشته در نیمرو و املت, صبحانه و عصرانه ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای املت فوری

  1. gilda :گفت

    ها ها خیلی باحالی شادی جون
    عزیزم ما همه جوره باورت داریم …. من هم کرپ خیلی دوست دارم ، همینجور قارچ
    میدونم که لذیذ ه ه ه ه دستت درد نکنه عزیزم

  2. یاسی :گفت

    مرسیییییییییی شادی گلم

پاسخی بگذارید

