ژله میوه


من این ژله رو برای مهمونی تولد همسری درست کردم، البته تولد همسری 9 فروردین بود ولی دستوراش الان رو می شه! خیلی چیزای خوشمزه دیگه هم درست کرده بودم که تو اون شلوغی ها مجال عکس گرفتن نبود. عکس این ژله رو هم نمی دونم یکی از مهمونا گرفت یا همسری. هر کی بود دستش طلا!
از اونجایی که فقط یه عکس از ژله ی مزبور انداخته شده بود اونم با کیفیت نه چندان خوب بنده ژانگولر بازی در آوردم و این عکس رو یه بارم سیاه و سفید کردم. باشد که خوشتان آید چرا که ما خوشمان آمد!
و اما طرز تهیه:
مواد لازم
دو بسته ژله ی آلوئه ورا
میوه های دلخواه خورد شده ( من توت فرنگی خورد شده و یه بسته کنسرو میوه ی مخلوط بدون آبش رو استفاده کردم)
ژله رو طبق دستور روی جعبه آماده کنید. توی ظرفتون رو پر از میوه کنید و ژله رو بریزید روش. اگه ظرف پر نباشه میوه ها میان روی سطح ظرف پس تا حدی که ظرفتون میوه داره ژله رو بریزید و بذارید یخچال خودشو بگیره ( دتر حد سفید تخم مرغ) بعد بقیه ژله رو بریزید روش که این قسمت دوم به خاطر نداشتن میوه ساده می شه. ظرف من از میوه پر بود و در نتیجه همه جای ژله میوه ای شد.
بهتره یک شب قبل درست کنید تا خوب سفت بشه. در مورد برگردوندنش هم چند دقیقه  شاید تا جایی که یادمه یکی دو دقیقه ظرفتون رو تو آب ولرم ( داغ نباشد) بذارید و بعد دورش رو اگر هنوز سفت بود با نوک چاقو از ظرف جدا کنید و برگردونید تو ظرف مورد نظرتون. ( من ظرف رو می چرخونم و هر وقت ژله توی ظرف حرکت کرد و چرخید می فهمم که کامل جدا شده و برش می گردونم  ( مرسی الی جون که یادآوری کردی وگرنه من باز طبق معمول حواس پرت بودم و به جای یکی دو دقیقه نوشته بودم ده دقیقه، نکنه منظورم دو دقیقه بوده اشتباه تایپ کردم؟؟؟؟ آخه این پست رو یه ماه پیش تایپ کردم و الان پست 🙂 )
در ایام قدیم که ژله آلوئه ورا تو بازار نبود از مخلوط پودر یا ورقه ی ژلاتین با شکر و آب یا آب میوه استفاده می شد اما الان کار خانومای خانه دار راحت شده، بسیار آسان و خوشگل.
نکته 1: می گن کیوی توی ژله باعث می شه ژله نبنده، من تا حالا امتحان نکردم!
نکته 2: نسترن جان توی صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه سؤال کرده بود که با پودر ژلاتین چطور می شه این ژله رو درست کرد، جوابی که اونجا گذاشتم اینجا هم می ذارم که به درد آیندگان و روندگان خواهد خورد: ه نسترن جون برای ژله بی رنگ این کار رو بکن: 300 گرم شکر معادل یک و نیم پیمانه رو با 25 گرم پودر ژلاتین معادل دو و نیم ق.سوپخوری خوب مخلوط کن و با 750 میلی لیتر معادل سه پیمانه آب کم کم مخلوط کن. یعنی کمی پودر ژلاتین بریز کمی آب روش. دوباره کمی پودر ژلاتین و دوباره آب و در ضمن پودر رو روی آب بپاش. بعد بذار روی حرارت کم یا ماکروفر یا روی بخار کتری ( من معمولاً می ذارم روی بخار کتری) و حل که شد برش دارو بذار بیرون یخچال سرد بشه. بعد قالبت رو خیلی خیلی کم چرب کن و با میوه پرش کن و مخلوط رو بریز روشتا پر بشه. بذار یخچال تا ببنده. تا 24 ساعت هم قابل نگهداری یه. برای خوشمزه تر شدنش می تونی از آب کمپوت زردآلو یا آناناس به جای آب استفاده کنی در اون صورت میزان شکرت رو نصف کن. به جای پودر ژلاتین می تونی از 8 ورق ژلاتین استفاده کنی و اول در آب سرد 3 دقیقه خیسشون کنی و بعد از آب سرد در اورده و توی آب گرم بریزی و بذاری روی حرارت تا حل بشه ( البته من با ودر تجربه بیشتری دارم و شاید دستوری که برای ورق ژلاتین می دم خیلی خوب نشه). موفق باشی 🙂
ژله درست کن: شادانه!
عکاس: نمی دونم کی؟!
این نوشته در دسرها ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

8 پاسخ برای ژله میوه

  1. eligooloo :گفت

    شادانه جان واقعا 10 دقیقه بذاریم تو آب ژله شل نمیشه ؟ من همیشه خیلی کمتر گذاشتم عزیزکم

    • شادی :گفت

      راست می گی الی جان. من باز شاد بودم موقع نوشتن پست حواسم نبود و اینقدر زمانش رو زیاد نوشتم. الان تصحیحش می کنم. مرسی خانوم گلی. 🙂

  2. پگاه :گفت

    مممممممممممم به به

  3. khanjon :گفت

    بعد از اون ماكاروني لذيذ اين دسر مي چسبه.

  4. ناشناس :گفت

    ali azizam

پاسخی بگذارید

