لازانیا با سویا و هویج و سس پستو


جونم براتون بگه که همسری من زیاد اهل هویج پخته توی غذا نیست اما این لازانیا بسیار خوشمزه است و در ضمن طعم هویج پخته هم نمی ده، طوری که تا تهش رو با کمال میل خورد. خواهر زاده ام هم که ناهار اومده بود پیش ما خیلی خوشش اومد ( با وجود اینکه تو غذا بچه ایرادگیری یه). همه ی اینا رو عرض کردم که بگم حتماً درست کنید. هم گیاهی یه و عذاب وجدان نمی گیرید که چقدر گوشت می خورید، هم خوشمزه است و هم اقتصادی!
در ضمن اون سس پستو رو هم که پست پیش یادتون دادم می تونید با خیال راحت تو این غذا ازش استفاده کنید که خیلی خوشمزه است. یک عطری هم داره که نگو. خلاصه دیگه چه جوری تعریف کنم؟ از دست ندید!
مواد لازم
لازانیا یک بسته
سویا خیس خورده ی آب گرفته دو پیمانه
هویج بزرگ یک عدد یا هویج متوسط دو عدد
رب دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و ادویه دلخواه
سس پستو به مقدار لازم ( برای گرفتن دستور تهیه سس پستو اینجا کلیک کنید)
پنیر ورقه ای زرد یک بسته
پودر آویشن
سس سفید (برای گرفتن دستور تهیه سس سفید اینجا کلیک کنید)
ذرت پخته نیم تا یک پیمانه
پیاز رنده شده یک عدد متوسط
روغن مایع دو سه قاشق غذاخوری
روغن رو داغ کنید و پیاز رنده شده رو توش تفت بدین. پیاز که کمی سبک شد سویا رو اضافه کنید و مقداری همراهش تفت بدین. هویج رو درشت رنده کنید و به مخلوط اضافه کنید و تفت بدین. ادویه و نمک و فلفل رو اضافه کنید. رب رو هم اضافه کنید و کمی تفت بدین. ذرت رو اضافه کنید. یک تا یک و نیم پیمانه آب اضافه کرده خوب هم بزنید و بذارید روی شعله ی کم تا بپزه و آبش کاملاً تبخیر بشه.
ورقه های لازانیا رو توی آب در حال جوش که حاوی نمک و کمی روغن هست دونه دونه بندازید که به هم نچسبه. بعد از زمانی که روی جعبه ی لازانیا نوشته اونا رو بریزید تو آبکش و کمی آب سرد بدید روش.
سس سفید رو که از قبل آماده کردید بذارید دم دست. کف ظرفی که می خواید لازانیا رو بپزید سس سفید بمالید و یک لایه لازانیا بذارید. روی ورقه های لازانیا رو سس پستو بمالید و روش از مایه ی سویا و هویج و ذرت بریزید. لازن نیست کاملاً روی لازانیا رو بپوشونید چون اونجوری خیلی پر ملاط می شه. یه لایه نازک در اکثر قسمت ها پهن کنید. روی اون رو کمی آویشن بپاشید و بعد سس سفید بریزد ( سس سفید رو هم لازم نیست همه جاش بریزید بلکه اکثر قسمت هاش مالیده بشه کافیه. ورقه های پنیر رو به چند تکه ی نامنظم تقسیم کنید و روی هر ورق لازانیای پوشیده شده با مایه و سس سه چهار تا با فاصله ی سه چهار سانتی متر بذارید. ورقه های بعدی لازانیا رو بذارید روش و تمام مراحل کار رو همونجور که تو لایه اول انجام داده بودید انجام بدید. این کار رو تا جایی انجام بدید که تو لایه آخر ظرف با ورقه های لازانیا پوشونده بشه. روش رو دوباره خوب سس پستو بمالید و روش ورقه های درسته ی پنیر ورقه ای بچینید و بذارید توی فر با درجه ی 180 طبقه ی وسط. بعد از حدود 25 تا 30 دقیقه غذاتون اماده است. پنیر باید خوب آب شده و نرم شده باشه. و لبه های لازانیا کمی ته دیگی و برشته شده باشن.
همین دیگه. بسیار ساده و بسیار خوشمزه.
لینک دسترسی به دستور تهیه: سس سفید
لینک دسترسی به دستور تهیه : سس پستو
یه دستور لازانیا هم در گذشته های دور گذاشته بودم. اون ورژن گوشت داره. خیلی هم خوشمزه است.  اینجا می یابیدش: لازانیای من و همسری و ….
لازانیا پز و عکاس: شادنه مادنه!
این نوشته در پاستاها و لازانیا, غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای لازانیا با سویا و هویج و سس پستو

  1. چه عالی! بدون گوشتیجات سبکترم هست! به به دستت درد نکنه خانومی :*

    • شادی :گفت

      آره بدون گوشت خوشمزه ترم هست به نظر من. راستش ما زیاد اهل گوشت نیستیم دوست جونی مگه اینکه در مونده باشم که چی درست کنم و برم سراغ گوشت…. البته این یه راز بود که لو دادم ها! 🙂

  2. لاله :گفت

    لازانیا غذای مورد علاقه من است ولی تا حالا با سس پستو امتحان نکرده ام باید خوشمزه بشه. دستت درد نکنه شادی جان:))چ

  3. maryam :گفت

    من نمیتونم متعلقات مربوطه به سویا رو بخورم برای همین با گوشت درست می‌کنیم که خیلی خوب می‌شه حالا اینبار هویج میزنم ببینم چی‌ می‌شه. اگه تو ایران پیدا کردی برای لازانیا حتما از پنیر » ریکوتا » استفاده کن. یعنی‌ اصله لازانیا با این پنیر هست ، بجای سٔس سفید از این پنیر استفاده می‌کنن. سر آشپز جان لطفا یسری دستور غذاهای سریع بذار برای شا م . دست شما درد نکنه.

    • شادی :گفت

      اینجا پنیر ریکوتا نیست مریم جان یا اگه باشه توی سوپری های محدودی یه. من تا حالا ندیدم ولی امیدوارم دستم بیاد و امتحانش کنم. ممنون عزیزم…. دستور غذاهای سریع تو الین وبلاگ پره، سر و گوشی آب بدی می یابی!

  4. negin :گفت

    عالیه عزیزم. موفق باشی.
    مایل بودی به وبلاگ منم سر بزن. و اگر مایل بودی تبادل لینک کنیم.
    راستی من یه سایت راه اندازی کردم و کلی چیزهاشو نمی دونم. اینم آدرسشه. چون ورد پرسه خواستم بپرسم می تونم سوالی داشتم ازت بپرسم؟
    http://www.chefnegin.com

  5. طلیعه :گفت

    سلام . خیلی جالبه. من سس پستو رو پارسال از هایپراستار خریدم ولی چون کاربردشو پیدا نکردم اصلا استفاده نشد. خوشبختانه تاریخ مصرفش طولانی بود و تونستم برای این لازانیا استفاده کنم. البته حتما تازه ش خوشمزه تره. خود لازانیا هم عالی شد. هرچی بگم کم گفتم. اینقدر همه تعریف کردن که دوبار درست کردم اونم تو یه هفته! خلاصه واقعا ممنون بابت این همه غذای خوشمزه ای که روش تهیه شو به ما هم یاد میدی. شاد باشی شادی جون
    :*

پاسخی بگذارید

