به مناسبت 5000 نفره شدن صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه: این شما و این مربای زردآلو


اول از همه برید و سری به صفحه ی فیس بوک روی میز آشپزخانه بزنید و اگر هنوز عضو نشدید عضو شید تا دیر نشده 🙂 چرا که هم اکنون به لطف شما دوستان عزیز اعضای صفحه از 5000 نفر هم بیشتر شدند و این مربای خوشمزه هم جایزه ی دوستی زیبای شماست!

صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه
و اما……
این مربای بسیار خوشمزه و بسیار راحت رو از دست ندید و زود بپرید درست کنیدش تا دیر نشده. من با نیم کیلو زردآلو دو تا شیشه کوچیک مربا و یه شیشه کوچیک شربت زردآلو به دست آوردم که جای شما خالی الان کنار کیبورد یه لیوانش رو درست کردم و گذاشتم و موقع تایپ کردن هی بهش دستبرد می زنم.
مواد لازم
زردآلو نیم کیلو
شکر 350 گرم
(به همین نسبت اگه زردآلوتون زیاد شد میزان شکر رو اضافه کنید. البته 50 گرم دیگه هم می تونید بهش اضافه کنید اما فکر کنم زیادی شیرین می شه)
این مربا خیلی خیلی آسونه درست کردنش و برای تنبل هایی مثل خودم جون می ده!
اول از همه زردآلوها رو تمیز بشورید و بذارید آبش بره بعد یه سینی بذارید کنار دستتون و قابلمه ای رو هم که توش مربا درست می کنید اونور دستتون. وردارید دونه دونه زردآلو ها رو با چاقو از روی شیارش برش زده و نصف کنید. هسته هاشون رو در آرید و بعد هر نصفه رو دوباره نصف کنید ( در حقیقت زردآلوها رو چارقاچ کنید) هسته هار رو بریزد تو سینی و زردآلو ها رو تو قابلمه!
شکر رو بریزید رو زردآلوها و بذارید یه شب تا صبح بیرون یخچال بمونه. فرداش که در قابلمه رو بردارید می بینید آب انداخته حسابی.
همش بزنید و بذارید روی شعله ی ملایم. وقتی جوشید و کف کرد کفش رو با کفگیر بگیرید و زیرش رو کم کنید و بذارید بیست دقیقه با شعله ی کم بجوشه.
بعد از بیست دقیقه شربت مربا قوام اومده و مربا حاضره.
بیشتر از بیست دقیقه نجوشونید که سفت می شه.
چون این مربا خیلی آبداره مرباهاتون رو بریزید تو شیشه و روش شهد بریزید و سر و ته بذارید کنار تا خنک شه و بقیه آبش رو هم بریزید توی یه شیشه و بذارید کنار و هر وقت گرمتون شد کمی اش رو با آب خنک و یخ مخلوط کرده و نوش جان فرمایید.
وقتی شیشه های مربا خنک شدند بذاریدشون تو یخچال ( سر و ته نذارید ها! :))
با خامه و کره و نون داغ میل بفرمایید و شکر پروردگار منان رو به جای بیارید که به انسان عقل داد تا این خوراکی های خوشمزه رو اختراع کنه.
نوش جان.
مربا درست کن و عکاس : شادی
این نوشته در مارمالاد و مربا ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

12 پاسخ برای به مناسبت 5000 نفره شدن صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه: این شما و این مربای زردآلو

  1. اکرم :گفت

    شادی جون شما تنبلید؟؟؟؟ شکت نفسی نقرما
    مربات عالی شده ممنون
    موفق باشی گلم

  2. کویریات :گفت

    سلام شادی جون… مبارک باشه از 5000 گذشتن اعضای صفحه. دست شمام درد نکنه بابت مربا و شربت خوشمزه. ما که اینجا هوا گرم نمیشه چیز خنک بهمون بچسبه! ولی فکر کنم اون ور حسابی گرم ه و می چسبه این چیزها. شاد باشی دوست خوب.

  3. eligooloo :گفت

    عزیزم تبریک میگم. دست گلت درد نکنه من نا حالا مربای زردآلو نخوردم

  4. maryam :گفت

    من دقیقا این کارو با هلو کردم. یه عالمه هلو مونده بود رو دستم و داشت خراب میشد. فکر نمیکردم که خوب بشه ولی‌ خیلی خوشمزه شد. تازه شربتشم خوب شد، به یاد بچه گیها ریختم تو قالب و گذشتم تو فریزر و آلاسکا درست کردم.

    الان هم رفتم یه عالمه گیلاس سفید خریدم می‌خوام مربا کنم. ببینم گیلاس هم مثل آلبالو هست ؟

  5. چه مربا خوشرنگی شادی بانو جان عالیه :*

  6. هانیه :گفت

    من خنگم آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فلسفه سر و ته گذاشتنش چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شادی :گفت

      هانیه جون خودمم که بار اول شنیدم تعجب کردم. دوستم بهم گفت. دلیلش اینه که شیشه ها درش آب بندی می شه و دیگه هوا نمی کشه و احتمال کپک زدن مربا می آد پایین…. تو سایتای فرانسوی هم دیدم سر و ته می ذارن.

پاسخی بگذارید

