تارت خیلی خوشمزه ی زردآلو با کرامبل بادامی/فرانسه


مواد لازم برای این تارت بسیار خوشمزه
برای خمیر
250 گرم آرد
1 تخم مرغ
125 گرم کره ی خورد شده ی نرم
125 گرم شکر قهوه ای ( اگه ندارید به اندازه ی نصفش یکی دو قاشق بیشترک شکر معمولی بریزید ولی دیگه تارتتون قهوه ای نمی شه)
یک نوک انگشت نمک
داخل تارت
600 تا 700 گرم زردآلو
برای کرامبل بادامی
200 گرم شکر دانه درشت ( پودر شکر نباشد)
1 ق.چ سر پر وانیل شکری
100 گرم کره ی خور شده ی نرم
100 گرم آرد سفید
75 گرم پودر بادام
حالا……
اول بریم سراغ خمیر تارت:
همه ی مواد خمیر تارت رو با هم مخلوط کنید و انقدر با دست ادامه بدید تا یه توپ خمیری به دست بیارید. 15 دقیقه بذاریدش تو یخچال و برید مرحله ی بعد رو کاراش رو انجام بدید.
فر رو روی 200 درجه گرم کنید.
زردآلو ها رو بشورید و از وسط دو نصف کرده و هسته اش رو در بیارید.
مواد کرامبل بادامی رو با نوک انگشت ها مخلوط کنید تا جایی که شبیه خرده ماسه یا بهتر بگم شن ریزه بشه. بذارید کنار.
خمیر رو از یخچال در آورده و با دست پهن کنید تو قالب تارت. مراقب باشید قطرش همه جا یکدست بشه.
 با چنگال ته خمیر رو سوراخ کنید.
زردآلو ها رو از سمت پوست تا جایی که می تونید در کنار هم و فشرده بچینید تو قالب تارت ( من باید فشرده تر می ذارشتم)
روی زردآلوها رو کاملاً با کرامبل پودر کرامبل بادامی که به دست آوردید بپوشونید.
قالب رو بذارید تو فر روی پنجره وسط با حرارت 200 درجه 50 دقیقه بمونه تا بپزه. اگه خواستید روش طلایی بشه مثل من چند دقیقه بذارید زیر گریل.
بذارید توی فر بمونه تا کمی خنک شه. بیارید بیرون و بذارید کاملاً خنک شه. یه بشقاب بذارید روش و تارت رو برگردونید تو بشقاب و دوباره یه بشقاب بذارید زیرش که طرف شماست و برش گردونید و بشقاب رویی رو بردارید و بذارید تارت خوشمزه تون به روی زیبای شما لبخند بزنه.
بذاید یخچال سه چهار ساعت بمونه و خنک شه و بعد با خانواده ی عزیزتون میل کنید.
در ضمن: من این تارت رو پختم و بردم خونه ی مادرشوهری جان، برای همینه که از برش خورده اش عکس ندارم ولی اون کرامبل روش محشره. خودشم بسیار خوشمزه است. از دست ندید تا فصل زردآلو تموم نشده!
و اما…..
نکات بسیار خواندنی:
نکته ی یک: به نظر من شکری که باهاش کرامبل رو درست می کنیم کمی زیاده و شیرینی تارت زیادی می شه. به جای 200 گرم 150گرم کافیه.
نکته ی دو: خانوما مثل من با خیال راحت تارتتون رو نذازد تو فر و 50 دقیقه ی بعد وقتی برید سراغش که نونش قهوه ای شده!!!! البته کمی از قهوه ای شدن تارت به دلیل استفاده از شکر قهوه ای یه و با اینکه تارت من مزه ی سوختگی نمی داد من فکر می کنم 40 دقیقه زمان مناسب تری برای پختش باشه. حالا چون درجه ی فرها با هم فرق داره شما که تارتتون رو گذاشتید تو فر از دقیقه ی 35 به بعد بهش سر بزنید و هر وقت دیدید لبه هاش طلایی شده دیگه خاموشش کنید. به نظر من 40 دقیقه عالیه. حالا دیگه برید با فرتون مشورت کنید!
این دستور رو از سایت مارمیتون که یه سایت آشپزی فرانسوی هست گرفتم. برای دیدن منبع دستور به اینجا برید: تارت زردآلو به روش کرامبلی
یادتون باشه به صفحه ی فیس بوک این وبلاگ هم سر بزنید که خععععلی خوبه!
صفحه فیس بوک روی میز آشپزخانه
تارت های دیگه ای که تا حالا دستورشون رو گذاشتم:
تارت هلو
تارت توت فرنگی
تارت شکلات و پرتقال
تارت پز و عکاس: شادی جان
این نوشته در آشپزی از رو دست بقیه!, تارت های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه, غذاهای ملل ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای تارت خیلی خوشمزه ی زردآلو با کرامبل بادامی/فرانسه

  1. eligooloo :گفت

    به به! به این میگن استفاده بهینه از میوه های فصل . باریکلا خواهر . خوشم میاد که همیشه کارای تک و خوشگل میذاری تو وبلاگت

  2. goli :گفت

    وااااااااااااااایییییییییییییییییییییییی
    شادی احیانا من بادام پودر شده با پوست بریزم ؟!!!! بچه پر رو ام خب !

    • شادی :گفت

      مال من پوست نداشت ولی در کل فکر نمی کنم تغییری ایجاد بشه. فقط رنگش کمی تیره تر ( شاید) بشه. برو بپز که خیرشو ببینی. به اون نکته ی شکر هم دقت کن که در نکات مهم نوشتم!

  3. چه تارت خواستنی ای شده
    حتما میپزمش شادی جونی
    مرسی :*

  4. شمکو :گفت

    خاااااااااااااااااانوم محشره دست گلت درد نکنه خیلی خوشمزست معلوومه

  5. هانیه :گفت

    آخه من کی اینا رو درست کنم..اینم رفته تو لیستم..وای وای عالی

پاسخی بگذارید

