خاگینه ی بادام


این خاگینه ی بادام جون می ده واسه افطار. یه شیرینی فوری خوشمزه است که من از رو دست هانیه جون درست کردم. عالی یه ها. انقدر هم درست کردنش راحته که دیگه نمی تونید نه و نو کنید. تنبل نباشید، آ باریک الله بپرید و بپزید و لذت ببرید.
من عین دستور رو از وبلاگ هانیه جونم گذاشتم اینجا.
تو وبلاگ هانیه عزیز مراحل درست کردنش همراه با عکس هست. اگه می خوایید خوب بفهمید چه خبره به مراحل کار تو این ادرس مراجعه کنید. خاگینه بادام به روایت هانیه جون
اینم دستور به روایت هانیه ی گلم: 
مواد لازم:                                                          مواد لازم برای تهیه شیره خاگینه:
تخم مرغ : 3 تا                                                        شکر: 2 پ
آرد 1 پ                                                                  آب: 1 پ
ماست یا شیر: یک چهارم پ                                     گلاب:یک دوم پ
روغن مایع : 2 ق غ                                                  زعفران دم کرده: 1 ق س
بادام پودر شده: 1 فنجان
بگینک پودر 1: ق م
وانیل: یک دوم ق چ
هل کوبیده و خلال بادام: مقداری
طرز پخت:
من بادوم پوست کنده داشتم که ریختم توی آسیاب و پودرش کردم…نه خیلی پودرها! اگه بادوم با پوست دارین توی آب داغ بریزین و بذارین چند ساعتی بمونه و به راحتی پوستش رو در بیارین و بادومها رو بعد از خشک شدن آسیاب کنین. تخم مرغها و وانیل رو با هم زن زدم.
تا کف کنه و حجمش دو برابر بشه.
ماست یا شیر ( من ماست ریختم) و روغن مایع رو ریختم توی تخم مرغها و بازم هم زدم. آرد رو که قبلا الک کرده بودم با بکینگ پودر مخلوط کردم و توی مواد ریختم و با هم زن زدم تا با مواد مخلوط بشه.
پودر بادام  و هل رو هم ریختم، و دیگه همزن رو کنار گذاشتم و با قاشق مواد رو مخلوط کردم.
توی تابه رو چرب کردم و مواد خاگینه رو توش ریختم. روش رو صاف کردم و کمی خلال بادوم روی مواد ریختم و در تابه رو گذاشتم و حرارت رو ملایم کردم (من بازم از تابه دورو هپی کال که دارم استفاده کردم)
یه طرف که سرخ شد بر گردوندم تا طرف دیگه هم طلایی بشه، برش زدم  و گذاشتم تا سرد بشه.
خب حالا بریم شیره رو آماده کنیم:  همه مواد شیره بجز زعفرون رو مخلوط کردم  و گذاشتم  رو حرارت تا بجوشه و کمی قوام بیاد اما نه خیلی. بعد هم زعفران رو توش ریختم و یه جوش که زد برداشتم. شیره داغ رو روی خاگینه که سرد شده ریختم جوری که شیره کاملا روشون رو بگیره…با قاشق هم مرتب روی خاگینه ها می ریختم.
مجدد روی حرارت گذاشتم تا چند جوش بزنه بعد از روی حرارت بر میداریم و  میگذاریم تا شیره جذب خاگینه بشه.
هم سرد هم گرم میشه خوردش…من هردو رو امتحان کردم و دوست داشتم.
منبع: وبلاگ لذت آشپزی هانیه عزیز
عکس مراحل طرز تهیه: خاگینه ی بادام در وبلاگ هانیه عزیز
دستپخت و عکس: خودم 🙂
این نوشته در آشپزی از رو دست بقیه!, دسرها, شیرینی های نرم ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

6 پاسخ برای خاگینه ی بادام

  1. هانیه :گفت

    ای جوووووووووووووووووونم… عالی شده عشقم…نوش جونتون….. خیلی خیلی خوب شده…با اجازه من یه عکس برمیدارم

    • شادی :گفت

      پس خوب شده استاد؟ اعتماد به نفس دادی بهم ها…..دستت واقعا درد نکنه. خیلی عالی شده بود. بازم درست می کنم. خیلی دوستش دارم. شما همه ی عکسا رو بردار اجازه لازم نیست عزیزم. 🙂

  2. khanjon :گفت

    دست تو و هانيه جون طلا. چه خوشگل چيدي.بووووووووس.

  3. به به چه عالی شادی جونی
    دست دوتاییتون درد نکنه :*

پاسخی بگذارید

