قاتق ریحان


یک آش خوشمزه ی مخصوص تابستون که ریحون زیاده. من این آش رو از روی مجله آشپزباشی شماره ی 30 درست کردم. عین دستورش رو براتون می نویسم. من کمی تغییرات دادم که تو مواد لازم تو پرانتزها نوشتم، شما یا می تونید مثل مال من درست کنید که خیلی عالیه یا مو به مو مثل دستور مجله که براتون نوشتم. بسیار هم خوشمزه شده بود. دست نگارنده اش خانم کوهستانی درد نکنه.
مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
پیاز خورد کرده 1 عدد ( من رنده کردم)
روغن 50 گرم
ریحان خورد شده  نیم کیلو (من نداشتم و 300 گرم ریختم و خیلی هم خوب شد)
آرد گندم یک دوم پیمانه
زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
عدس 250 گرم
آب گوشت یا قلم 1 لیتر ( من نداشتم و به جاش قرص عصاره ی گوشت ریختم)
قره قورت 100 گرم ( من نریختم)
کشک مقداری برای تزیین (من کشک بیشتری گذاشتم سر سفره موقع خوردن هم قاطیش کردیم و خیلی خوب شد، اخه من عاشق کشکم…..تو آش رشته هم انقدر کشک می ریزم که سفید می شه و بنابراین همیشه موقع خوردن آش کشک اضافی برای خودم می ریزم :))
نعناع داغ به مقدار لازم

پیاز را در روغن سرخ کرده و ریحان را اضافه  کنید و تفت دهید. آرد را همراه زردچوبه و فلفل اضافه و تفت دهید و عدس را که از قبل خیسانده اید به همراه آب گوشت ( من آب جوش ریختم و عصاره گوشت رو توش خورد کردم و بعد که جوش خورد نمکش  رو اندازه کردم) اضافه کرده و بگذارید با حرارت کم بپزد. وقتی قاتق پخت قره قروت را اضافه کنید ( من کلاً قره قروت نریختم).
در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با کشک و نعنا داغ تزیین کنید.
نوش جان
منبع: مجله ی آشپزباشی شماره 30
آشپز و عکاس: شادی
این نوشته در آش و سوپ, غذاهای گیاهی, غذاهای رژیمی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای قاتق ریحان

  1. سلام شادی جونی. خوبی عزیزم؟ امروز که فرصت کردم به دوستام سر بزنم، احساس کردم به خونم برگشتم. این چند وقته اینقده کار داشتم که اصلا به کارایی که دلم میخواست براشون وقت بذارم نرسیدم. خدا رو شکر الان یکم وقتم آزاد تر شده.
    چه خبرا؟ من هر بار از نزدیکای شما رد میشم، کلی به یادتم اما پیش نیومده که فرصت باشه و بتونم بیام پیشت.
    میبوسمت و امیدوارم همیشه شاد باشی.

    • شادی :گفت

      سلام عزیزم. تو چطوری؟ امیدوارم همیشه سرت شلوغ و پر کار باشی و وسطاش هم برسی به سایتت و دوستای اینترنتی ات سر بزنی. کاش یه روز بتونی بیای پیشم. خوشحال می شم. منم می بوسمت و امیدوارم شاد باشی عزیز دلم 🙂

  2. هانیه :گفت

    وااااااااااااااای خوراک منه…چه راحتم هست..حتما درستش می کنم شادی…به به کیف کردم

پاسخی بگذارید

