آبگوشت کشک و بادمجان…. هوممممم


همونطور که مستحضرید من تا حالا دستور آبگوشت توی وبلاگم نذاشتم. این اولین آبگوشتی بود که در زندگیم پختم و خیلی هم عالی شده بود. خیلی خوشمزه تر از آبگوشت معمولی که من زیاد دوستش ندارم!
مواد لازم برای 4-5 نفر
گوشت آبگوشتی  400 گرم
نخود یک پیمانه سر پر
لوبیا سفید یک پیمانه سر خالی
پیاز یک عدد متوسط
سیب زمینی یک عدد متوسط
سیر دو سه حبه
بادمجان 3-4 تا قلمی
کشک به مقدار لازم (من یک لیوان ریختم اما کم و زیادش رو با ذائقه خودتون تنظیم کنید.)
نمک و فلفل سیاه
ادویه آبگوشتی و زردچوبه
نعنا
روغن برای سرخ کردن بادمجان و. نعنا داغ
حبوبات رو بذارید یک شب تا فرداش خیس بخورند و آبش رو هم در این فاصله چند بار عوض کنید. فرداش حبوبات رو با گوشت و پیاز که پوست گرفته و قارچاچ کردید و حبه های سیر و مقداری آب که روی همه ی اینها رو بگیره بار بذارید و زیرش رو زیاد کنید تا به جوش بیاد و بعد شعله رو ملایم کنید و کف روی گوشت رو تا جایی که می شه بگیرید.
بادمجان ها رو پوست گرفته و به حلقه های دو سانتی ببرید و نمک بپاشید و بذارید نیم ساعت بمونند و بعد آب کشیده و خشک کنید و توی کمی روغن روی شعله ی کم سرخ کنید. کنار بذاریدشون. 
بذارید گوشت و حبوبات 2 یاعت بپزند. بعد سیب زمینی رو پوست کنده و چند تیکه کنید و شسته و بریزید توش. نمک (کم بزنید چون کشک هم نمک داره) و فلفل و زردچوبه و کمی ادویه آبگوشتی بزنید. نیم ساعت بعد بادمجون ها رو اضافه کنید و کشک رو هم به میزانی که دوست دارید بریزید. بذارید نیم ساعت دیگه بپزه و بعد آبش رو جدا کنید و توی کاسه با ترید نون بخورید و استخون های گوشت رو کشیده با حبوبات و بقیه چیزهای توی قابلمه خوب بکوبید.
کمی نعنا داغ درست کنید. گوشت کوبیده رو بکشید تو ظرف و نعنا داغ رو بدید روش. یعنی محشره هااااااااااااا….. درست کنید که اونایی هم که اهل ابگوشت نیستند مثل خود من اگه کمی بادمجون و کشک دوست داشته باشند عاشق این غذا می شند.
نوش جان
آبگوشت درست کن و عکاس: شادانه
این نوشته در آبگوشت, خوراک بنشن, غذاهای متفاوت, غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

13 پاسخ برای آبگوشت کشک و بادمجان…. هوممممم

  1. سارا :گفت

    سلام عزیزم امیدوارم همیشه شاد شاد باشی من یه آبگوشت خوره حرفه ایم با اینکه دستورش هیچ وقت توی وبم نذاشتم چون فکر میکنم آبگوشتی که من می پزم رو همه بلدن ولی دستوری که شما گذاشتی خیلی جالبه من تا حال نه جایی دیده بودم و نه دستورش رو شنیده بودم دستت گلت درد نکنه خیلی عالیه

  2. رز :گفت

    عکسش که با آدم حرف میزنه ؛ ببین خودش چه میکنه …….. به به ؛ دستت درد نکنه شادونه جونم :))
    راستی شادونه جونم ، من نیستم که تو دوستات ؟؟

  3. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون حالت چطوره خواهر ؟طاعات و عباداتت قبول درگاه حق … شادی جون از وقتی که اسباب کشی کردی و با فیلتر دست به گریبان شدیم گذاشتن کامنت خیلی مشکل شده این Adsl ها و وی پی ان ها هم که هر دقیقه یک بازی در میارن عزیزم متاسفانه من تو ریدر نمیتوم عکس هات را ببینم توی فیس بوک هم زیاد نمیام از محیطش خوشم نمیاد ولی میدونم که همیشه چیزای خوشمزه میذاری و امیدوارم که هر لحظه زندگیت مثل اسم مستعارت پر از شادی باشه بووووووووووووووووووووووووس

    • شادی :گفت

      مرسی شاپرکی، می دونم عزیزم با این فیلتر بیخودی اینجا نمی شه خیلی راحت رفت و آمد کرد…..ممنون که به یادمی و بهم سر زدی عزیزم 🙂

  4. eligooloo :گفت

    به به خوراک منه پس من اصلا آبگوشت دوست ندارم اما عاشق بادمجونم باید مامان را سورپرایز کنم براش اینو درست کنم مرسی که یاد دادی عزیزم

  5. arefeh :گفت

    به به خیلی‌ خشمزهههههههههههه هست قیافش . نوش جونت افسانه جون .

  6. هی وای من!!!!!! عالیههههههه

  7. مریم :گفت

    اتفاقی با وبتون اشنا شدم معلومه از اون خانمایی هستین که واقعا دستپختشون عالیه
    از اشناییتون خوشوقتم

پاسخی بگذارید

