مافین آلبالوی عارفه جان


این مافین آلبالو منو کشت، عاشقش شدم ها، همه اش رو تو یه عصر دلپذیر تابستانی خوردم!!!!!!!!! از عارفه ی گلم یک دنیا ممنونم که منو با این مافین دلخواهم آشنا کرد.
هر چی بگم کم گفتم، برید بپزید و از دست ندید تا تابستونه. خودمم تو این هفته دوباره درست می کنم و در یه عصر دلپذیر تابستانی دیگه بازم همه اش رو تا ته می خورم. الان دلم خواست که!
این دوست گلم عارفه خانم کدبانوی نازنینی یه و آدرس وبلاگ خوبش هم اینجاست: ته چین
از دست ندید و سر بزنید.
در ضمن من قالب مافینم دوازده تایی یه و دو تا قالب هم ندارم و در نتیجه مقداری از مایه اضافه مونده که من ریختمش توی یه قالب تارت کوچیکی که داشتم و البته کاغذ روغنی هم گذاشتم توش و چون مایه ی روی مافین هام رو برای همون 12 تا تموم کرده بودم برای این یک یه کارای دیگه ای کردم از این قرار که: مایه ام رو با شکلات چیپسی و گردوی خورد شده مخلوط کردم که خیلی خوب شده بود و بعد روش آلبالو هسته گرفته ریختم و روی مایه قبل از گذاشتم توی فر شکر پاشیدم که هم خیلی خوشمزه شد و هم لایه ی رویی اش رو که شکننده و خرت خرتی شده به وجود آورد. خلاصه اینم تجربه ی من در ارتباط با این دستور. و نظرم هم اینه که تا می تونید آلبالوش رو زیاد بریزید. من تو هر مافین پنج شیش تا ریخته بودم که بعد از پخت انقدر مزه هاشونو دوست داشتم تو کیک که همش ناراحت بودم چرا ده دوازده تا تو هر کدوم نذاشتم. دفعه ی بعد می ذارم! 🙂
اینم عکس کیک آلبالوی کوچولوم با مایه  مافین!
من دستور مافین آلبالو رو از روی وبلاگ خودش کپی کردم و گذاشتم اینجا.
به هر حال اصل دستور هم توی وبلاگ هارفه موجوده و می تونید به اونجا هم مراجعه کنید: مافین آلبالو در وبلاگ ته چین
مواد لازم  
آرد  ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ قاشق چایی خوری
نمک  ۱/۲ قاشق چایی خوری
کره ۱/۲  پیمانه
شکر  ۱ پیمانه
تخم مرغ  ۲ عدد
وانیل  ۲ قاشق چایی خوری
شیر  ۱/۲  پیمانه
آلبالو هسته در آورده  ۲ پیمانه
مواد لازم برای رویه مافین 
شکر  ۳ قاشق سوپ خوری
آرد ۲ قاشق سوپ خوری
کره سرد  ۲ قاشق سوپ خوری
طرز تهیه 
ابتدا تمام مواد خشک ( آرد ، بکینگ پودر ، نمک ) را با هم مخلوط و الک کنید . کره و شکر را در ظرفی‌ ریخته با هم زن برقی بزنید تا کرم مانند شوند سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنید یعنی‌ بعد از ریختن هر تخم مرغ خوب هم بزنید سپس بدی را بریزید . وانیل و شیر را بریزید و هم بزنید سپس آرد را هم بریزید و مخلوط مواد کنید در آخر هم آلبالو هسته در آورده را بریزید و با لیسک هم بزنید . داخل قالب مافین کاغذ بگذارید از مایه مافین به طور مساوی داخل آنها بریزید برای مواد رویه همه مواد را با هم مخلوط کنید اینکار را با سر انگشت انجام دهید تا به صورت خرده نان در بیا‌ید روی مافین‌ها به طور مساوی بریزید . سپس قالب را در فر از قبل گرم شده ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار دهید .
دستور: عارفه ی عزیز
عکس: شادانه
این نوشته در مافین ها, کیک های متفاوت, کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

7 پاسخ برای مافین آلبالوی عارفه جان

  1. negin :گفت

    به به چه عالی شده.
    ممنون

  2. الهام(منو) :گفت

    من درست کردم خیلی خوب شد ولی زیاد پف نکرد !
    ممکنه به خاطر کم زدن بیکینگ پودر باشه ؟
    خانم من افتادم تو کار درست کردن دستور غذاهات !!!
    آخه خیلی خوب توضیح می دی و از اون مهم تر خودت درستشون میکنی :*

    • شادی :گفت

      دستت درد نکنه الهام جون. خوشحالم که از رو وبلاگم دستورا رو امتحان می کنی. یا بکینگ پودرش رو کم زدی و یا خمیرت زیاد تو محیط مونده و ریختن توی قالب ها رو طول دادی. بعد از مخلوط کردن آرد و بکینگ پودر با هر کیکی زیاد نباید لفتش بدی و باید زود بریزی تو قالب و بذاری تو فر تا پف کنه. می بوسمت 🙂

  3. eligooloo :گفت

    چه عکسای خوشگلی گرفتی شادانه جان با این تعریفی هم که کردی کلی دلم را آب نمودی . دستت درد نکنه . اینو میذاری تو سفره ما ؟ میخوام شیرش کنم آخه . خیلی خوشگل و نازهههههههههه

    • شادی :گفت

      ممنون الی جونم. خودت از همینجا دستور رو بردار و شر کن. هر دستوری رو دوست داشتی عزیزم اجازه نمی خواد فقط منبع بذاری کافیه. بوس فراوان

  4. ناشناس :گفت

    شادی جون اولین بار است وارد وبلاگت شدم بسیار خوب توضیح میدهی خیلی ممنون خانم هنرمند

پاسخی بگذارید

