کرم گوجه فرنگی و پاستا/ فرانسه


خواهر عزیزترین دوستم که خودش دوست عزیز منه تو یکی از سفرهاش به فرانسه دو تا کتاب آشپزی برای من آورد که هر دو خیلی عالی هستند. یکی از او ن دو تا آشپزی گیاهی هست که عکسش رو این زیر می بینید:
همه ی دستورای این کتاب قابل اجرا و خوشمزه است و این دستور کرم گوجه فرنگی و پاستا یکی از دستوراتشه که البته پاستای پیچ پیچی یا همون فوزیلی توش استفاده کرده و اسم دستورش هم هست کرم گوجه فرنگی و فوزیلی اما از اونجایی که من به شدت ویرم گرفته بود اینو درست کنم و تو خونه هم پاستای فوزیلی نداشتم با یه تغییر کوچیک تو جنس پاستای مصرفی و البته اسم دستور درستش کردم.
نتیجه عالی بود. به نظر من خیلی خوشمزه است. توصیه کتاب اینه که همراه نان کروتان سرو بشه. نان کروتان رو اینجوری باید درست کنید که دور نون تست رو گرفته و مربع های کوچیک ببرید و توی کمی کره کمی سرخ می کنید تا خشک و برشته بشه. البته بعضی ها آغشته به کره می کنند و می ذارند تو فر که برشته بشه، خودمم از اون بعضی ها هستم اما کتاب سرخ شده اش رو توصیه کرده و منم به نقل قول موضوع وفادار موندم.
خوب می تونید حدس بزنید که نون کروتان هم تو خونه ی ما موجود نبود و در نتیجه این کرم خوشمزه با نان سنتی سنگک سرو شد، باشد که در این وبلاگ پیوندی نامحسوس بین آشپزی فرانسه و ایران برقرار گردد.
بپزید و لذت ببرید.
مواد لازم برای 4 نفر
کره 4 ق.س
1 پیاز درشت، خورد شده
600 میلی لیتر آب سبزیجات (من به جای درست کردن آب سبزیجات توی خونه از عصاره ی سبزیجات الیت استفاده کردم، اینجوری: یک و نیم لیوان کمی بیشترک آب جوش رو بذارید رو شعله ملایم و یک عدد عصاره سبزیجات رو پودر کنید و بریزید توش و هم بزنید، بذارد چند تا جوش بزنه و بعد خاموش کنید و کنار بذارید برای استفاده، پس این شد آب سبزیجات ما!)
900 گرم گوجه فرنگی پوست کنده و خورد شده به قطعات بزرگ ( برای پوست کندن گوجه فرنگی روش آب جوش بریزید و بذارید یک دقیقه بمونه و بعد آب جوش رو دور ریخته و گوجه ها رو فوری تو آب سرد بریزید و بعد راحت پوستشونو بگیرید)
1 نوک ق.چ جوش شیرین (نمی دونم به چه کار میاد؛ من ریختم شما میل خودتونه)
225 گرم پاستا فوزیلی ( من از این یکی ها ریختم که می بینید شما هم می تونید از هر پاستای فرم داری که دارید استفاده کنید)
1ق.س شکر
مقداری خامه ( تو کتاب نوشته 150 میلی لیتر که به نظر من زیاد بود و من همه اش رو نریختم.)
چند برگ ریحان برای تزیین
نمک و فلفل
نان کروتان برای همراهی ( توضیحش رو بالا نوشتم و در ضمن نان ما سنگک و جای دوستان خالی بود)
پیاز رو در کره برای سه دقیقه تفت بدین در حدی که فقط سبک بشه. نصف آب سبزیجات و گوجه فرنگی ها و جوش شیرین رو اضافه کرده و بذارید بیست دقیقه روی آتش خیلی کم بپزه.
از روی گاز بردارید و خنک که شد توی دستگاه چندکاره یا مخلوط کن بریزید و خوب بزیند تا یکدست بشه و بعد روی قابلمه یه صافی سیمی بذارید و مایه رو با گذرودندن از صافی و با فشار قاشق چوبی کامل به قابلمه بر گردونید. اینجوری تخم و تفاله های گوجه فرنگی می مونه تو سبد و جدا می شه.
بقیه ی آب سبزیجات رو اضافه کنید و بذارید بجوشه و بعد پاستا رو اضافه کرده و هم بزنید و نمک و فلفل غذا رو اندازه کنید و بذارید 15 دقیقه دیگه هم روی شعله ی کم بپزه تا پاستاها نرم بشه.
توی ظرف مورد نظرتون بکشید و مقداری خامه  روش ریخته و با برگهای تازه ریحان تزیین کنید.
خیلی هم آسون و فوری و خوشمزه است.
آشپز و عکاس: شادی
این نوشته در پاستاها و لازانیا, آش و سوپ, آشپزی از رو دست بقیه!, ترجمه از زبان فرانسه, غذاهای ملل, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای کرم گوجه فرنگی و پاستا/ فرانسه

  1. وای شادی جون چه چشمکی! چه رنگی! چه پاستایی!!!! میشه خامه رو نریخت اصلا؟
    دست گلت درد نکنه :*

    • شادی :گفت

      آره عزیزم. چرا نمی شه. خامه نریزی که رژیمی هم می شه. با خامه هم البته خیلی خوبه. امتحان کنی دستت می اد.

پاسخی بگذارید

