خورش بامیه بدون گوشت


مواد لازم
قارچ 200 گرم
بامیه 15 تا بیست عدد
زرشک یک مشت کوچک
لپه یک پیمانه
نصف یک عدد فلفل دلمه ای خورد شده ی ریز
سیب زمینی یک عدد درشت
رب یک ق.غ
ادویه خورشتی
نمک
روغن کمی
لپه رو یک ساعت خیس کرده و بعد تو سبد ریخته بشورید. بامیه ها رو پاک کرده یعنی دمشون رو کوتاه کرده و توی مقدار کمی روغن برای چهار پنج دقیقه تفت بدید و کنار بذارید.
قارچ رو به تیکه های بزرگ تقسیم کنید و توی روغن داغ کمی تفت بدید. فلفل دلمه ای رو اضافه کرده و یکی دو تاب بدید. لپه  رو اضافه کرده و کمی تاب بدید. رب و ادویه و کمی نمک اضافه کنید و باز کمی تفت بدین. آب بریزید روش و بذارید بپزه تا زمانی که جا بیفته.
یک ربع تا بیست دقیقه قبل از سرو زرشک ها رو توی آب بخیسونید و تو آبکش بریزید و بشورید و همراه بامیه ها به خورش اضافه کنید.
در فاصله ی پخت خورش سیب زمینی رو پوست کنده و خلالی ببرید و سرخ کنید. لازم نیست خیلی روغن بریزید. با روغن کم و روی شعله ی ملایم هم سیب زمینی سرخ کرده ی خوبی به دست می آد.
عکاس و آشپز: شادی
این نوشته در غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای خورش بامیه بدون گوشت

  1. وای شادی جون من عاشق بامیه ام اما اینجوریشو نخودم حتما اینم عالیه
    دست گلت درد نکنه عزیزم :*

    • شادی :گفت

      خواهش می کنم خانوم زیبا….. این خیلی خوب بود…. من زیاد اهل گوشت قرمز نیستم نهایتا هفته ای یه بار غذا با گوشت قرمز داریم اینو درست کن خوشت می اد 🙂

  2. khanjon :گفت

    سلام گلم. خوبي؟ منم بدون گوشت درست كردم ولي اين مدليش برام جالبه وحتما امتحان مي كنم. دستت درد نكنه مخترع خوشگل. بوووووووووووووووس.

  3. maryam :گفت

    دست شما درد نکنه. من دیشب درست کردم وخیلی خوب شد ولی‌ با اجازه یه تغییراتی دادم. پیاز داغ اضافه کردم و یه کم گرد لیمو عمانی. عالی‌ بود باز هم مرسی‌.

  4. لاله :گفت

    دستت درد نکنه شادی جووون من تا حالا با لپه خوراک بامیه درست نکرده ام, حتما خیلی خوشمزه است

  5. هانی شف :گفت

    چه جااااالب..من تا حالا توش لپه نریختم..یه مدل هم امروز ناهار داریم .. با اینی که تو وبلاگ گذاشته بودم و اونی که همیشه م یپزوندم 3 جور بود…حالا شد 4 مدل…مرسییییییییی.. به دانشم اضافه کردی!!

    • شادی :گفت

      مامان من همیشه خورش بامیه رو با لپه درست می کرد و می کنه….. من قدیما فکر می کردم همه اینجوری درست می کنن بعداً فهمیدم که نه چون ما بدغذا بودیم و بامیه ها رو جدا می کردم می خواست یه چیزی برای خوردن بمونه!!!! ولی خیلی خوشمزه است. مثل اینکه به جای قیمه بادمجون بگی قیمه بامیه. من خیلی دوست دارم. حالا من از آشپزی مامانی الهام گرفتم و گوشت رو هم حذف کردم به نظر خودم خیلی عالی می شه! و…. خواهش می کنم گلم.

  6. شمکو :گفت

    وای وای وای گشنم شد شـــــــــــــــــــــــــــــــادی جون

  7. شمکو :گفت

    حتما درستش میکنم گوشتم نداره هوووووووووووووووووووووورا

  8. ناديا :گفت

    من امروز براى نهار درست كردم ازتون ممنونم

  9. Anonymous :گفت

    shadi jan vaghean mamnoonan azizam,2ta mehmoone khareji daram k vegetarian hasan monde bodam chi dorost konam,,,mersi gole man

پاسخی بگذارید

