کباب کاغذی


این دستور رو از شماره 33 مجله هنر آشپزی درست کردم. راستش من زیاد اهل خوردن گوشت قرمز نیستم ولی به خاطر ضعف های شدیدی که یه مدت داشتم و باید خودمو تقویت می کردم افتادم تو کار غذاهای مقوی و گوشتی. و از این به بعد هم باید همیشه توی برنامه ام داشته باشم. الان که دیگه خوب خوبم! 🙂
این دستور خیلی خوشمزه است و انتخاب خوبی برای گوشت های تیکه ای توی فریزرمونه که فقط باهاشون خورشت درست می کنیم!
مواد لازم برای 4 نفر
(من نصف کردم و برای دو نفر درست کردم)
گوشت مغز ران گوسفند 500 گرم (من گوشت خورشتی استفاده کردم)
نمک و فلفل سیاه
پودر آویشن یک ق.چ
کاغذ روغنی 4 تکه به اندازه 15 در 15 ( من فقط از یه کاغذ بزرگ استفاده کردم!)
نخود فرنگی پخته 4 ق.غ ( به نظرم بیشتر اگه می شد بهتر بود)
هویج ریز خرد شده 1 عدد متوسط
کره یک ق.غ
مواد لازم برای سس گوشت
( با اینکه مواد کباب رو نصف کردم مواد سسش رو به همین مقدار درست کردم تا زیاد باشه و خوب گوشت توش بخوابه)
ماست نصف لیوان
سیر 2-3 حبه
روغن زیتون 2ق.غ
پیاز رنده شده 1 عدد (من پیاز رو درشت خورد کردم)
رب گوجه فرنگی 1 ق.غ
نمک و فلفل سیاه
گوشت را به تکه های 2 سانتی متری برش بزنید و همه ی مواد سس گوشت را خوب با هم مخلوط کرده و گوشت را در آن ریخته و مخلوط کنید و روی آن نمک و فلفل و پودر آویشن بریزید. مواد را حداقل 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شود. ( من نمک و فلفل و آویشن رو مخلوط کردم با مواد و در مدتی که توی یخچال بود چند بار همش زدم تا همه جاش خوب آغشته به سس بشه و خوب مزه بگیره)
کاغذ روغنی را روی سینی فر گذاشته و آن را چرب کنید تا نسوزد و نخود فرنگی و هویج  و گوشت را روی آن بگذارید.
روی آنها کره را گذاشته و کاغذ را مثل بسته بندی تا کنید. ( من دو تا سرش رو هم کردم تو هم که محکم بمونه. این عکسشه.)
بسته  یا بسته های آماده را روی سینی گذاشته و در فر با دمای 300 درجه ی سانتی گراد به مدت یک ساعت بپزید.
در طول پخت شیره غذا جاری می شه و توی سینی می سوزه. در جریان باشید.
من از اواسط پخت یه گوجه رو هم نصف کردم و نمک و آویشن پاشیدم و از سمت پوست گذاشتم توی سینی. خوب شد.
با برنج سرو کنید.
بسیار خوب و خوشمزه و متفاوت هست و اگه اهل خوراک های گوشتی هستید امتحانش کنید که خوش می گذره.
در ضمن کاغذ هم کمی به سینی می چسبه تا حدودی!
منبع این دستور مجله ی هنر آشپزی شماره 33 هست و نویسنده اش هم خانم فردا چاکراوغلو که همیشه غذاهای ترکی رو توی مجله می نویسن. ازشون ممنونم.
عکاس و آشپز این غذا: شادانه
این نوشته در آشپزی از رو دست بقیه!, غذاهای متفاوت, غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای کباب کاغذی

  1. شمیم :گفت

    با سلام من فر ندارم به چه صورت می توانم درست کنم؟

  2. چه غذای باحالی شادی بانو جون
    حتما امتحان میشود :*

  3. gilda :گفت

    شادی جونم ، باز گل کاشتی عزیزم م م م م
    این هم باید خوشمزه باشه ، مثل کارهای قبلیت
    خوشحالم که حالت هم خوبه ، میبوسمت نازنینم

  4. negin :گفت

    سلام عزیزم. دلم برات تنگیده. من با ف – ی- ل- ت- ر شکن باید بیام پیشتو اینه که شرمنده اگه دیر دیر سر می زنم.
    غذاتم عالی شده. دستت درد نکنه. منتظرتم گلم.

  5. khanjon :گفت

    چه جالبه اين روش. واقعا دستت هردو هنرمند درد نكنه. بوووووووووووس.

  6. maedeh :گفت

    شادی جان حتما باید توکاغذ باشه؟میشه تو آلومینیوم باشه؟کثیف کاری هم نشه
    مرسی واسه زسپی های خوبت بوسسسسسس

    • شادی :گفت

      هیچ ایده ای ندارم مائده جان فقط می دونم اگه بره تو آلومینیوم دیگه کباب کاغذی نیست!!!!!1 و ممکنه ابکی هم بشه چون آب توش می مونه اما از کاغذ بیرون می آد.

  7. لاله :گفت

    دستت درد نکنه شادی جووون منم یه دو مدل غذای کاغذی بلدم به خاطر این کاغذی که می سوزه کلی باهاش کیف می کنم خیلی شیک و خارجکی می شه :))))

  8. negin :گفت

    بازم اومدم بهت یه سری بزنم. آپم دوست من.

  9. negin :گفت

    شادی جونم کجایی خانومی؟ دلم برات تنگیده چرا آپ نمی کنی؟ راستی چرا آدرس و اسم من تو لینک دوستان نیست؟؟؟ آیکون گریه هم نداریم….

  10. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون شبت به خیر به به چه کباب خوش منظره ای حتما خیلی خوشمزست دستت درد نکنه خانوم گل بوووووووووووووووووس

  11. مژگان س :گفت

    سلام.خوبید؟ممنون از رسپی این غذا مثل همیشه عالی . اگر نمیام اینجا فقط به خاطر این است که تازگی کمتر میتونم از سدفیلتر بگذرم/کاش تو همون قبلی بویدد.:) خانم فردا چاگرا.غلو هم کارهایشان خیلی خوب است.من هم دوست دارم کارهایشان را چون کلا غذاهای ترکی خیلی دوست دارم.

    • شادی :گفت

      ممنون مژگان جان. متاسفانه وبلاگم تو بلاگفا دیگه خیلی اذیت می کرد شورش رو درآورده بود. اینجا نوشتن خیلی راحت تره و متاسفانه الکی هم فیلتره.. به هر حال ممنون از لطفت. غذای باحالی یه. خوشت خواهد اومد 🙂

  12. eligooloo :گفت

    چقده خوشم آمد شادونه جان . دستت درد نکنه . خیلی وقت بود نیومده بودم پیشت ، باید یکی از غذاهاتو درست کنم . تو همیشه انتخابای خوبی داری . مرسی عزیزم

پاسخی بگذارید

