کوکو تره کوهی


پدر جان کوهنورد بنده در این تابستون برای من و مامان مقداری تره کوهی چیده بود که مامانم زحمت کشید و خورد کرده و آماده داد گذاشتم تو فریزر. این سبزی بسیار معطر و خوشمزه اس و جون می ده برای آش و کوکو.
البته که ممکنه شما تره ی کوهی در دسترس نداشته باشید اما به هر حال این کوکو رو می تونید با تره ی معمولی درست کنید که اونم در جای خود خیلی خوشمزه و باحاله و فکر می کنم بیشتر تبریزی ها درستش می کنند. من خونه ی یکی از دوستان تبریزی ام خورده بودمش.
برای تهیه این کوکو لازم نیست کار سختی کنید. بردارید تره ی شسته و پاک شده رو با چاقوی تیز خورد کنید و بعد بریزید توی کاسه به تعدادی بهش تخم مرغ اضافه کنید که وقتی مایه رو هم می زنید خوب تخم مرغ داشته باشه و شل شده باشه. نمک و کمی فلفل سیاه و زردچوبه بزنید.

توی تابه روغن داغ کنید و مایه کوکو رو پهن کنید توش و درش رو بذارید و زیرش رو کم کنید و وقتی یه طرفش گرفت با کمک یه کفگیر بزرگ برش گردونید. اگه نمی تونید درسته برش گردونید اول با یه کارد روش یه برش به علاوه بزنید تا چهار قسمت بشه بعد هر قسمت رو جدا بر گردونید.
بعد از اون لازم نیست در تابه رو بذارید. بذارید روی شعله ی ملایم برشته بشه و بعد نوش جان فرمایید.
کوکو پز و عکاس: شادی
این نوشته در کوکو و کتلت ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

20 پاسخ برای کوکو تره کوهی

  1. gilda :گفت

    اول از همه بگم که من عاشق کوکو هستم ، و این کوکو منو یاد کوکوی سیر انداخت
    و دوم اینکه وقتی از مامان و بابت گفتی ، خیلی غبطه خوردم که من پیش والدین خودم نیست 😦
    خدا همه پدر و مادر ها رو حفص کنه
    عزیزم مرسی از این تصویر زیبایی خوردنی

  2. به به شادی بانو 🙂 دست خودت و پدر درد نکنه

  3. negin :گفت

    سلام شادی جون خیلی خوشحالم که اومدی. کوکوت عالی شده. باید خیلی خوش طعم باشه. ممنونم گلم. شاد باشی. بوس

  4. khanjon :گفت

    عاليه ولي تره كوهي كجا پيداكردي شيطون؟ به جاي من هم بخور. با سير كوهي هم عاليه. مي بوسمت.

  5. لاله :گفت

    سلام شادی جان
    من و یاد خونه پدری انداختی اخه ما هم هر وقت می رفتیم شهرکرد تره کوهی می گرفتیم البته ما خشکش گیرمون می اومد 🙂 ولی وقتی با تخم مرغ مخلوط می کردیم اصن یه عطر کوکویی تو خونه می پیچیـــــــد … یادش بخیر

    • شادی :گفت

      آخ آخ لاله جان. این عطرشو نگو…. خیلی دوست دارم. ببین دیگه تازه اش چیه. خیلی خوبه. خدا خانواده ات رو برات حفظ کنه عزیزم 🙂

  6. هانیه :گفت

    ای وای بر من .. عجب کوکویی شده…قیافش مثه اشب کوکوی ما شده شادی جونم…نوش جونتون

  7. negin :گفت

    شادی جونم سلامممممممممممممممممم

    خوبی خانومی؟
    شاد شاد باشی. ممنون برای تبریک

  8. eligooloo :گفت

    شادی جون من که از این تره ها ندارم کهههه! اما با همون تره معمولی درست میکنم، تا حالا نخوردم و نمیدونم چه مزه ای میده
    عزیزم جای همسرت خالی نباشه، دیدم یکی دو روز قبل جایی نوشته بودی که دلتنگشی ، انشالله زودتر میان عزیز دلم
    شادونه عزیزم میشه بازم یک سعی بکنی ببینی میشه تو سایت جدیدم نظر بذاری یا نه ؟
    راستی دادن ایمیل دیگه الزامی نیست. من یک سری تغییرات گفتم که توش داده بشه شاید واسه همین اون موقع نمیشد که نظر بذاری
    چقده کار سختیه آدم وبلاگشو تبدیل به سایت کنه! البته تو هم این کارو کردی و اومدی اینجا ! آدم اولش خوشحاله بعد دلش واسه وبلاگش تنگ میشه. تو هم عین من بودی؟ بعضی از دوستان هم میان میگن وبلاگ را بیشتر دوست دارن و … چه میدونم خواوووور جونم

    • شادی :گفت

      خیلی خوب می شه الی جون. با تره معمولی هم عالی می شه. چشم عزیزم به سایتت دوباره سر می زنم. کم کم به خونه جدیدت عادت می کنی….. وقتی ببینی دردسرهای وبلاگ قبلی رو نداری خیلی هم دوستش خواهی داشت 🙂

  9. khanjon :گفت

    سلام شادي جون. خوبي گلم؟ غيبتت طولاني شد. اميدوارم خوب باشي.

  10. chefnegin :گفت

    شادی جون دلم برات تنگ شده کجایی دختررررررررررررررررررررر

    آپم

  11. Salam, Kheile alee shodeh ,faghat bayad yeh fekry baraye sabzish bekonam, Mamnoon Golam

پاسخی بگذارید

