مافین ماست و پرتقال


5و اما پست جدید بنده بالاخره منعقد می گردد.
عرض کنم که اینجانب برای پست جدید حدود یک ساعت وقت صرف کردم و نوشتم و نوشتم. خیلی مفصل و حسابی!!!! همین یک دقیقه پیش گندم خانم اومد از روی کیبورد قدم زنان رد شد و این مسئله باعث شد کل یک ساعت نوشته های من پاک بشه و فقط چند حرف بی معنی بمونه. لامصب درست هم پاش رو می ذاره رو دکمه های حساس. هیچی دیگه منم هول شدم اومدم اطلاعات رو برگردونم دکمه کنترل اس رو زدم و در نتیجه اطلاعات گندم خانم ثبت شد و صفحه ای که با نوشتن سیاه کرده بودم تبدیل به بر بیابان شد. 😦
3اندکی بچه ی نافرمانم رو دعوا کردم که ککش هم نگزید و خیلی شیک و مجلسی از تو کتابخونه که پریده بود توش منو نگاه کرد. الانم به دوردستها خیره شده. فکر کنم دارم به عمق فاجعه ای که به وجود آورده می اندیشه و به صبر ایوب من که هر جوری شده باهاش کنار می آم، آخه این اولین خرابکاریش نیست و آخرینش هم نخواهد بود. خداییش اگه از رو لپ تاپ همسری اینجوری قدم زنان رد می شد و حاصل پژوهش هاش رو به باد می داد احتمالاً همسری منفجر می شد! ولی مامان نگو کوللللللللللللل….. البته که حرص هم می خورم اما چیکار کنم بچه است…. نه تنها بچه است بلکه آدم هم نیست و گربه است و دعوا کردنش اثری که نداره هیچ بدتر هم می کندش.
در نتیجه بی خیال و باز می نویسم. البته حرفای قبلی کلاً پرید و حال و هواش هم پرید. اما اینم حال و هوایی یه دیگه…. تا بدونید من با چه مرارت ها!!! و خون دل خوردن ها!!! می آم اینجا پست می ذارم 🙂
برای شروعی دوباره بعد از یک سال و اندی با یه دستور شیرین شروع می کنیم. این مافین های خوشمزه سبک و کم شیرین هستند اما اگر شیرین تر دوست دارید می تونید شکرش رو یکی دو قاشق اضافه کنید. من از شکر قهوه ای استفاده کردم. شما می تونید شکر سفید رو جایگزین کنید ولی یکی دو قاشق کمش کنید، اگرم کیک شیرین می خواهید که مثل مال من کم شکر نباشه اصلا کمش هم نکردید نکردید. دیگه به خودتون و ذائقه تون رجوع کنید.مافین ماست و پرتقال
وسط نوشت: عجب پیشویی دارم، گرفت خوابید، فقط می خواست کل نوشته های منو به فنا بده!
مواد لازم
300 گرم آرد
1ق.م بکینگ پودر یه کمی سرپر
110 گرم شکر قهوه ای (مال من قهوه ای کم رنگ و پودر شکره نه شکر قهوه ای دانه درشت)
10 سانتی لیتر یا 100 میلی لیتر آب پرتقال طبیعی
120 گرم ماست  هم زده و یک دست شده : من ماست کم چرب ریختم اما شما از هر نوع ماست می تونید استفاده کنید)
50 گرم کره آب شده
2 تخم مرغ
4 ق.س شیر
کمی شکر قهوه ای برای روی کیک ها ( نداشتید از کمترش شکر سفید استفاده کنید)
4فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.
در یک کاسه آرد و بکینگ پودر و شکر رو مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
در کاسه ای دیگه ماست و تخم مرغ ها رو بزنید و بعد آب پرتقال و کره و شیر رو اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد آردی رو کم کم به این مایه اضافه و هم بزنید در حدی که دیگه آرد دیده نشه. لازم نیست بیشتر از این هم بزنید. نمی خواییم مواد یکدست بشند، فقط هم بخوردند کافیه.
اگر قالبتون سیلیکون نیست کفش  کاغذ مافین بندازید. با کمک قاشق بستنی زن یا ملاقه کوچیک توی هر قالب رو با سه چهارم از مواد پر کنید. روش شکر بریزید مقداری. من روی بعضی هاشون چند پر بادوم پرک هم ریختم که خوب بود.
بذارید روی سینی وسط فر به مدت بیست دقیقه بمونه. بعد یه خلال دندون تمیز رو توی یکی دو تا از مافین ها فرو ببرید اگر چیزی بهش نچسبید آماده است. می تونید کمی زیر گریل بذارید تا طلایی بشند.
سعی کنید در روز پخت و یا تا فرداش نهایتاً کلکشون رو بکنید!2
نکته: دوستی دارم اینجا که امروز اومده بود خونه مون از این مافین ها خورد و خیلی خوشش اومد گفت از طرف اون بگم که خیلی خوشمزه بود!
عکاس و مافین پز: خودم
این نوشته در مافین ها, کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

17 پاسخ برای مافین ماست و پرتقال

  1. به به دستت درد نكنه من حتماً تو اين هفته درست ميكنم، فقط ميشه بگى دقيقا مواد را چقدر بايد هم بزنيم؟
    بعد هم من اگه بودم حداقل يه روز با پيشى قهر ميكردم بلكه آدم شه:)

  2. شیرین :گفت

    سلام عزیزم. خواستم بپرسم «کنترل + زد» رو استفاده کردی؟
    چون این «کنترل + زد» حتی بعد از این که سیو کردی, هم کار می کنه و بر می گرده به قدم قبلی ات؛
    حتی با «کنترل + شیفت + زد» می تونی هر چند قدم که می خوای برگردی عقب
    به هر حال, ممنون از پست خوبت
    لطف کن یه کم شیرینی و غذا با مایکروفز هم یاد بده, برای ماها که تو غربت فر نداریم 🙂

    • افسانه :گفت

      نه شیرین جون. کنترل اس رو زدم که اطلاعات رو سیو می کنه. یعنی سیو کردم هر کاری گندم کرده بود و دیگه با کنترل زد هم هیچ جوره بر نمی گشت. امتحان کردم 🙂 در زمینه شیرنی پزی با ماکروفر من هیچی نمی دونم…. این خونه هم فرش خوبه ولی ماکروفرش یه چیز درب و داغونی یه که فقط به درد گرم کردن غذا می خوره. گذاشتنش اونجا که بگن خونه مبله اجاره دادن!!! امکانات ندارم دیگه!

  3. به به دستپخت افسانه جونم 🙂 چند تا مافین میده ؟ چرا همون روز بخوریم موندگاریش کمه؟ اما اون مستطیلیا خیلی خوشگلن :*

    • افسانه :گفت

      12 تا می شه عزیزم… آره تا فرداش بخوریم بهتره. کمی سفت می شه. مرسی عزیزم. اون مستطیلی ها قالب یه شیرنی فرانسوی یه. قالب مافینم 6 تایی بود…. رفتم بخرم دیدم از اینا هست به جای مافین خریدم 🙂

  4. رز :گفت

    امان از دست این پیشی تو ، منم بودم کلیییی عصبانی میشدم ، گفته باشم :)))
    این مافینت بدجور تو دل من جاش رو باز کرده ، باید به زودی دست بکار شم

    • افسانه :گفت

      جیکارش کنم…. دیگه بخشی از زندگی یه…یعنی خوبی ها و نازنازی بازیهایی هم داره که این خربازی هاش رو می تونم ببخشم 🙂 امیدوارم درست کنی و خوشت بیاد

  5. عاطفه :گفت

    عزیزم منم یه آقای پنگول دارم که دست کمی از گندم خانوم شما نداره
    یه بار اومد رو لب تابم قدم زد
    نمیدونم اصلا چه کلیدایی رو پشت هم زده بود که کل صفحه 90 درجه چرخید
    یعنی باید لبتاب رو مثل کتاب جلوم میذاشتم تا بتونم صفحه رو در جهت درست جلوم داشته باشم
    الانم همچین خوابیده انگار از صبح داشته فعالیت فیزیکی سنگین میکرده 🙂

  6. bigmumy :گفت

    Ils sont superbes ces muffins, moi j’aime trop l’orange dans ce genre de gâteaux cakes, bises et bonne soirée

  7. سلام افسانه عزیز ، ممنون برای ایده قشنگت (منظورم پست من در صفحه فیس بوکت ) خیییلی مفید بود گلم.
    اون مافین که در پیپر کاپ نیست ، توی چه قالبی ریختی خیلی خوشگل در اومده؟ و حتما خوشمزه .شاد باشید

    • افسانه :گفت

      خواهش می کنم عزیزم…. اونا یه قالب های مستطیلی کوجولوست مثل توی یه سطح بزرگ مثل قالب مافین. فرانسوی ها بهش می گن فینانسی یر…. حالا به زودی یه دستور فینانسی یر می ذارم. عکس قالب رو هم می ذارم. تکی اش هم هست مثل قالب مافین که تکی هست. من یه سیلیکونی اش رو دارم البته 🙂

پاسخی بگذارید

