عدسی نارنجی!


شام امشب ما این عدسی خوشمزه بود که من مونده بودم اسمشو چی بذارم و آخر سر به خاطر رنگ قشنگش اسمش شد عدسی نارنجی…. البته می خواستم اسمشو بذارم عدسی نارنجی معطر چون خیلی خوش عطر بود ولی همسرجان گفت خیلی طولانی یه….منم گوش کردم 🙂
عدسی نارنجی
هم اکنون این شما و این عدسی نارنجی خوشمزه ی گیاهی:
مواد لازم برای دو نفر
عدس سه چهارم لیوان الی یک لیوان برای زیاد خوران عزیز
سیب زمینی یک عدد متوسط
پیاز یک عدد متوسط
هویج یک عدد متوسط
قارچ دو سه عدد
روغن یکی دو الی سه قاشق مرباخوری ( بیشترش نکنید که غذا رژیمی بمونه!)
رب گوجه یک قاشق مرباخوری سرپر
زردچوبه، فلفل سیاه، زیره سبز نیم کوب، ادویه مخلوط هر کدوم یک سوم قاشق چایخوری ( زیره نیم کوب رو من نصف ق.چ ریختم…. اگه دوست ندارید حذف کنید ولی توصیه می کنم دوست داشته باشید که خیلی خوش عطر با حال می کنه غذا رو)
نمک به اندازه
عدس رو دو ساعت در آب ولرم خیس کنید. بعد آبش رو دور بریزید و با مقداری آب که سرش رو (یعنی روی عدس رو) به اندازه دو بند انگشت بگیره بذارید بپزه. وقتی نرم شد. پیاز رو رنده ی درشت کنید و در روغن تفت بدید و وقتی تغییر رنگ داد بهش رب و ادویه ها رو اضافه کنید و باز کمی تفت بدید. عدسی نارنجی
سیب زمینی و هویج رو مکعبی خورد کنید. اولی رو متوسط رو به ریز و دومی رو ریزِ ریز. قارچ ها رو خورد کنید.
همه اینها به اضافه مخلوط پیاز و رب و ادویه رو بریزید تو عدسی در حال جوش. نمکش رو بزنید. بذارید بپزه تا تنگ آب شه و جا بیفته و غلیظ بشه. موقع سرو روش پودر گلپر بپاشید.
بسیور بسیور خوبه. نوش جان
عکس و پخت: شادانه جان
این نوشته در خوراک بنشن, غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من, غذاهای رژیمی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای عدسی نارنجی!

  1. رز :گفت

    دوسسسست میدارم این عدس نارنجی خوش عطرت رو افسانه جونم ، من تا حالا توش هویج نریختم ، هوس کردم سر ظهری مادر جااااااااان :))))))))))))

    • افسانه :گفت

      آره خودمم تا حالا هویج نریخته بودم. یه دفعه چه کنم چه نکنم شام تبدیل شد به این….. ولی نتیجه خوب بود…..خیلی خوب بود. امتحان کن تونستی 🙂

  2. parstorch :گفت

    من باقارچ هیچ میونه ای ندارم به ویژه زمانی که تفتش میدی و ژله ای می شه

    • افسانه :گفت

      ولی من کلا قارچ خورم….سعی می کنم زیاد هم تفت ندم و همینجوری بریزم تو غذا بپزه….دوست نداری حذف کن….دو تا ناقابل فقط تو این غذا بود 🙂

  3. عارفه :گفت

    هووم خیلی‌ دوست میدارمممم . نوش جونتون افسانه عزیزم .

  4. gilda :گفت

    نارنجی رو خوب اومدی شادی جونم :)))
    پیشنهاد میکنم کمی پنیر خامه ای روی نان بمالی و با عدسی میل کنی ، خیلی خوشمزه میشه
    اینجا آلمانی ها به این روش میل میکنند
    البته اگه مثل من شیفته پنیر هستی :))))

  5. سلام افسانه جون ، ممنون که به من سرزدی . حافظه خوبی ندارم و نمی دونم که ایا این اولین اشنایی ما بوده یا نه . به هرحال خوشحالم که با سایت قشنگت اشنا شدم و با اجازه لینکت رو به صفحه دوستان اضافه کردم شما هم اگر مایل بودید لینک من رو وارد کنید
    این عدسی خیلی خوشمزه به نظر میاد . من عاشق غذاهای گیاهی ام برعکس خانواده ام .تفاهم در این بخش خیييلی مهمه !!

  6. ناشناس :گفت

    Ham khoshmazas ham por az khasiat mercy

  7. ﺑﻪ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻋﻂﺮ و ﺭﻧﮕﻲ ﻃﻌﻤﺶ ﻫﻢ ﺣﺘﻤﺎ ﻋﺎﻟﻴﻪ ﻣﻦ ﻋﺎﺷﻖ ﻋﺪﺳﻲ اﻡ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺧﺸﻜﻢ ﺧﻮﺑﻪ ﻫﺎ ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ

پاسخی بگذارید

