قلیه ماهی ورژن شادانه!


قلیه ماهی
مواد لازم
فیله ماهی بی استخوان 4 تکه
گشنیز پاک کرده  و خورد شده ریز  200 گرم
شنبلیله پاک کرده  و خورد شده ریز  50 گرم ( من دو قاشق خشک ریختم)
سیر خورد کرده ریز چهار پنج حبه
رب یک ق. مرباخوری پر
تمبر هندی دویست گرم
فلفل قرمز به اندازه ای که می تونید تحمل کنید!
نمک
روغن
زردچوبه
آرد یک و نیم قاشق غذاخوری
تمبرهندی رو با دو و نیم لیوان آب خیس کنید و بعد بریزید تو سبد که زیرش کاسه است. هسته هاش رو با دست خوب بچلونید تا عصاره اش در آد.
سبزی رو چند دقیقه توی روغن تفت بدین. سیر رو اضافه کرده و تقت بدین. رب و ادویه ها رو اضافه کنید. آرد رو هم بریزید و کمی تفت بدین.  آب تمبرهندی رو کم کم بریزید روش و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشه.  بذارید بجوشه بعد شعله رو ملایم کنید.قلیه ماهی
بیست دقیقه بعدش تکه های ماهی رو اضافه کنید. نمکش رو اندازه کنید و بذارید غذا جا بیفته. حدود نیم ساعتی زمان می بره. بعد بچشید. و تندی نمکش رو اندازه کنید.
اگه تحمل فلفل قرمز ندارید از مقداری فلفل سیاه استفاده کنید.
این مدل قلیه ماهی منه. توی اینترنت مدل های دیگه هم هست اما من از این مدلی می پزم و خودم و خانواده راضی ایم.
اگه تحمل غذای ترش ندارید یا قلیه ماهی رو درست نکنید یا با کم کردن مقدار تمبرهندیش اهلی اش کنید!!!!!
ماهی های مورد استفاده در قلیه ماهی ماهی های جنوب هستند که کم استخوانند مثل شیر و سنگسر….. اینجا یه ماهی یافتم که کمی بو دار!!!! بود و بدون تیغ به اسم ماهی آلاسکا….خوب جواب داد برای قلیه ماهی….سبزی هم گشنیز رو می خرم و شنبلیله خشک رو که از ایران آوردم اضافه می کنم. خوب می شه. ورژن بلژیکی قلیه ماهی می شه!!!!قلیه ماهی
قلیه پز و عکاس: شادون بلژ!
این نوشته در خورش ها, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای قلیه ماهی ورژن شادانه!

  1. رز :گفت

    اووووووم ، چقدر لذیذه ، اتفاقا تمبر هندی هم دارم ، دلم خواست خوب ، باید درست کنم :))))))

  2. مری شکمو :گفت

    منممممممممممممممممممممممممممممممممممممم میخوامممممممممممممممممممممممممممممم

  3. من تا حالا نه پزیدم و نه خوردم حتما امتحانش میکنم دوستم

  4. gilda :گفت

    وای ی ی دهانم آب افتاد , قلیه باشه , اون هم از نوع ماهی , چه شودددددددددددد
    شادی جون من هم همینجوری درست میکنم , البته گاهی اوقات هم از روش زن دایی خودم استفاده میکنم که اهوازی هست
    ولی ماهی رو همیشه سرخ کرده آخر کار میریزم توش , چون در غیر این صورت کسی نمیخوره
    دست گلت درد نکنه , کاش همین کاسه اینجا بود , بهتره پاشم برم موادش رو بزارم تا فردا درست کنم اینجوری نمیشه خواهر ❤

    • افسانه :گفت

      مرسی گیلدا جون. خوشبختانه خونه ما خورده می شه سرخ نشده اش هم وگرنه من تنبل کی حوصله داشتم یه دورم سرخش کنم!!!! آره برو درست کن که خیرشو می بینی عزیزم. 🙂

  5. رویا :گفت

    وای قلیه ماهی یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست. ببین می دونم که می دونی فقط برای یادآوری عرض می کنم که اگر موادشو خشک تر برداری و به جای ماهی میگو بریزی و بذاری لای برنج آبکش شده و دم کنی می شه میگو پلو که ورژن خوشمزۀ دیگه ایه از این غذاست. من نمی تونم قلیه ماهی رو با سالاد یا ماست و ترشی بخورم چون هم مزه اش می ره هم سردیم می شه یه وخ می میرم! باهاش فقط خرما می خورم خیلی می چسبه سرم هم درد نمی گیره!

  6. اعظم :گفت

    تا بحال قلیه نخوردم و همیشه دوست دارم امتحانش کنم باید این دستور خوبو درست کنم مرسی عزیزم از دستورت و نوش جانتوننن

  7. chefnegin :گفت

    عزیزم به به چه کردی……. نوش جونتون.

    باید امتحانش کنم.

    امیدوارم در کنار همسرت شاد و عاشقانه باشید عزیزم.

  8. ناشناس :گفت

    سلام افسانه عزیز . دستتون درد نکنه . هیچوقت قلیه ماهی واقعی رو که یک جنوبی پخته باشه نخوردم . من هم ورژن خودم رو دارم که خیلی راحت و خلاصه شده ست و به تایید مهمونای ایرانیم خوشمزه !!!. نوش جان گلم

پاسخی بگذارید

