اولین کیک یزدی زندگیم با دستور عارفه عزیزم


cake yazdi1

البته این رو بگم که دلیل کیک یزدی نپختن من تا این تاریخ هنوز بر خودم پوشیده است اما به طرز مبهم و شاید هم غیر مبهمی که دارم مبهم جا می زنمش!!! فکر می کنم که دلیل اش خیلی ساده است: وجود قنادی های رنگ و وارنگ و خیلی قشنگ تهران که اگر قنادی خاص مورد علاقه ات رو می یافتی می تونستی بهترین کیک یزدی دنیا رو در کوتاه ترین زمان ممکن بخری و بخوری و اصلاً هم غصه ی آیا پف کرد یا نکرد و آیا پوک شد یا نشد و آیا مثل مال بیرون شد یا نشد رو نخوری…. اما از آنجایی که در این مملکت بی کیک یزدی از این قنادی ها همه جا نریخته و منم به شدت هوس کیک یزدی کرده بودم و خدا نکنه من هوس چیزی کنم چون تا به دست نیارمش این دلم همچین آروم نمی گیره…. بنابراین دست به کار شدم و با توجه به اینکه از دستورای عارفه جون خیلی راضی ام و همیشه از پست های شیرینش لذت می برم (منظورم دیدن عکساشونه….خوردنشون که دیگه باید معرکه باشه) بنابرین یکی از دو تا دستور کیک یزدی رو که توی وبلاگ عارفه بود انتخاب کردم…. دلیل خاص این انتخاب هم این بود که نمک میوه تو خونه نداشتم در نتیجه دستوری که نمک میوه داشت کنار رفت و اون یکی رو امتحان کردم….
من فقط یه قالب مافین شش تایی سیلیکونی داشتم  که فکر می کنم سیلیکون بودنش بی تاثیر در کم شدن پف و ترک نخوردن روی کیک هام نبوده….. و دستور رو هم نمی خواستم نصف کنم یا کمتر. می خواستم کلی کیک یزدی داشته باشم در نتیجه با خود عارفه مشورت کردم و تصمیم بر این شد که بقیه اش رو توی قالب کیک بزرگ بریزم که خودم خیلی راضی بودم 🙂
نتیجه:
عالی یعنی عالی ها….حرف نداشت….
cake yazdi2
نیگا نکنید به عکس کیکای من به خوشگلی کیک یزدی های بیرون نیست و کیکهای کوچیکم ترک نخوردن ولی بزرگه که تو قالب مستطیلیه هم ترک خورده هم عالی یه. در دو روز ما اینهمه کیک رو خوردیم دو نفری و کلی هم حال کردیم. خیلی خیلی دوست داشتم. دست عارفه ی گلم درد نکنه که باعث شد من در فاصله ای دور از ایران مزه ی کیک یزدی رو دوباره یادم بیاد.
من دستور کیک یزدی رو دوباره ننوشتم از روی وبلاگ عارفه جان اصلش رو کپی کردم که می تونید ببینید….. توصیه می کنم درست کنید اگر هوس کیک یزدی کردید خیلی از مال بیرون خوش عطر تر و خوشمزه تره.
رسپی عارفه گلم:
 مواد لازم :
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲۵۰ گرم
هل آسیاب شده ۱/۲ قاشق چایی خوری
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
آرد ۳۷۵ گرم
بکینگ پودر ۱/۴ قاشق چایی خوری
بکینگ سودا ۱/۲ قاشق چایی خوری
کنجد به میزان لازم
شما عزیزان میتونید رسپی دیگه این کیک خشمزه را اینجا ببینید .  ابتدا تخم مرغ و شکر و هل را به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا غلیظ کرم مانند شود سپس روغن مایع و ماست را اضافه کنید و هم بزنید . سپس تمام مواد خشک ( آرد ، بکینگ پودر ، بکینگ سودا ) با هم الک کنید به یکباره به مواد قبلی‌ اضافه کنید در حد مخلوط شدن هم بزنید . سپس در قالب کیک یزدی کاغذ بگذارید ۲/۳ از آنها رو با مایه کیک پر کنید . در فر‌ ۲۰۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه بپزید .
cake yazdi3
لینک این دستور در وبلاگ عارفه جان: کیک یزدی 
دستور: عارفه عزیز از وبلاگ ته چین
پخت: شادانه خوشحال از وبلاگ روی میز آشپزخانه
این نوشته در مافین ها, کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای اولین کیک یزدی زندگیم با دستور عارفه عزیزم

  1. ﻭاااﻱ ﭼﻪ ﺩﻟﻢ ﺧﻮاﺳﺖ اﻓﺴﺎﻧﻪ ﺟﻮﻥ ﭼﻪ ﻋﻂﺮﻱ ﺩاﺭﻩ اﻳﻦ ﻛﻴﻚ ﻳﺰﺩﻱ ﺑﻪ ﺑﻪ 🙂 ﺩﺳﺖ ﮔﻞ ﺗﻮ و ﻋﺎﺭﻓﻪ ﺟﻮﻥ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ

  2. عارفه :گفت

    افسانه جون خودت هنرمندی که اینقدر خوب درستشون کردی عزیزم . خوشحالم که دوست داشتید و از خوردنش لذت بردید نوش جونتون دوست جونی .

  3. رز :گفت

    چه عطری پیچیده اینجا ، به به ، دست گل جفتتون درد نکنه

  4. Laleh :گفت

    نوش جونتون شادانه جون، خيلي هم عالي شده …. دست هر دوتون درد نكنه :*

  5. gilda :گفت

    وای ی ی ی ی شادی جون این دستور حرف نداره , من هم درست کردم , جدی جدی خیلی خوب در میاد
    نوش جونتون باشه

  6. بنفشه :گفت

    سلام
    فرق بیکینگ پودر با بیکینگ سودا چیه؟

  7. ناشناس :گفت

    سلام خیلی وقت بود تبودی خوشحالم برگشتی اولین وب آشپزی بودی که باهت آشنا شدم هم از شما و هم از بقیه دوستان خیلی چیزها یاد گرفتم . حس وفاداری دارم بهت. راستی اون کمردردت کاری براش تونستی بکنی. وضعیتت مثل من بود آخه من که همونجوریم شما چی؟ موفق باشی افسانه جان

    • افسانه :گفت

      ممنون عزیزم. خیلی لطف داری. کمردرد من خوبه. دیگه از اون به بعد چیزایی که دکتر گفته بود رعایت کردم و حالا مشکلی ندارم. امیدوارم شما هم زودتر خوب بشی.

  8. chefnegin :گفت

    افسانه جون سلام. امیدوارم خوب و خوش باشی

    کامنت قبلیم نبود تایید نکردی هنوز؟؟

    بهر حال اومدم ازت احوالی بپرسم عزیزم.
    لبات خندون.
    کیک هم نوش جون

پاسخی بگذارید

