سوپ ورمیشل گیاهی



soup varmishel2


مواد لازم برای دو نفر
هویج رنده شده درشت یک عدد
کرفس رنده شده درشت یک شاخه
رب یک قاشق مرباخوری سرپر
ورمیشل یک پیمانه
نخود فرنگی  پخته نصف پیمانه
زردچوبه و فلفل سیاه و نمک
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
نصف یک لیمو تازه
soup varmishel1
کرفس و هویج رنده شده رو چند دقیقه در یک قاشق روغن تفت بدید تا زمانی که آبشون کشیده بشه و سبک بشند. رب و ادویه ها رو اضافه کنید و کمی بچرخونید در قابلمه.
آب بریزید و بذارید نیم ساعت بپزه. نخود فرنگی  و نمک رو اضافه کنید. یکی دو دقیقه بعد هم ورمیشل رو اضافه کنید و هم بزنید که به هم نچسبه. حدود یک ربع تا بیست دقیقه روی شعله ملایم رو به کم بذارید بپزه.
قبل از سرو آب نصف لیمو رو در دو مرحله بچکونید توش. بار اول که ریختید بچشید اگر به نظرتون کافی بود بقیه رو نریزید. خیلی به ذائقه تون بستگی داره که میزان ترشی سوپ رو چقدر دوست داشته باشید.
soup varmishel3
نوش جان
آشپز و عکاس: شادی
این نوشته در آش و سوپ ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

11 پاسخ برای سوپ ورمیشل گیاهی

  1. رز :گفت

    چقددددر رنگش رو دوست دارم ، یاد سوپهای مامانم افتادم ، همچین هوسم انداختی که نوشتم ورمیشل بخرم و بدرستم ، نوش جونتون باشه

  2. parstorch :گفت

    یادش بخیر بچگی ها هنگامی که می رفتم خانه ی خاله ، دختر خاله ام از هیچی خوراکی می پخت
    کافی بود تا یه ذره روغن و آب و یه خورده سبزی و افزودنی داشته باشه

  3. ﻭاﻱ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺑﺮﻑ و ﺳﺮﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﭽﺴﺒﻬﻬﺎاا
    ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺟﺎﻥ

  4. رویا :گفت

    چند سال پیش من آنفلوآنزا گرفته بودم و یک هفته توی خونه خوابیده بودم. هیچ کسو نداشتم که برام غذایی درست بکنه. آخر هفتۀ مریضی که تقریبا» خوب شده بودم همسایه امون اومد دم در کار داشت و وقتی فهمید من مریضم یک ساعت بعد با یک قابلمۀ سوپ ورمیشل خیلیییییییییی خوشمزه اومد دم خونه! البته اون سوپش مرغ داشت و یک کوچولو رقیق تر بود. بعد از یک هفته گرسنگی آی چسبید! ببخشید که ربطی به پستت نداشت اما من ورمیشل می بینم یاد اون سوپه می افتم.

  5. gilda :گفت

    من عاشق این سوپم , منو پرتمیکونه به دوسر کودکیم
    دورانی که پر از خاطره های شیرین هست و مامانم این سوپو با عشق برامون میپخت 🙂
    :*

  6. pegah :گفت

    من عاشق سوپ ورمیشلم چقدر هم عالی شده دستت درد نکنه عزیزم

  7. اعظم :گفت

    به بههههههههههههه چه خوش آب و رنگ شده عاشق ورمیشل تو سوپم بدجوری هوس این سوپو کردم نوش جان

  8. chefnegin :گفت

    با این سوپ همه رو بردی به دوران خوش کودکی شادی جون.

    نوش جونتون باشه عزیزم.

    الهی همیشه لبهات خندون باشه دوست عزیزم.

پاسخی بگذارید

