کوکی جو پرک، موز و شکلات


cooki jo moz choco1مواد لازم
110 گرم کره کاملاً نرم
140 گرم شکر
یک تخم مرغ بزرگ
یک موز رسیده
140 گرم آرد سفید
70 گرم آرد کامل
یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر
100 گرم جو پرک
50 گرم بادام
50 گرم شکلات چیپسی
cooki jo moz choco2
شکر و کره رو خوب بزنید و بعد تخم مرغ هم زده و موز له شده رو اضافه کرده و مخلوط کنید.
توی یه کاسه دیگه دو تا آرد و بکینگ پودر و جو پرک رو مخلوط کنید و به مایه کاسه اول اضافه و خوب هم بزنید. لازم نیست از همزن برقی استفاده کنید. وقتی آرد و مواد دیگه خوب مخلوط شدند بادام رو خورد کنید و همراه با شکلات چیپسی بریزید توش و خوب هم بزنید تا یکنواخت همه جای خمیر پخش بشه. برای بیست دقیقه تا نیم ساعت بذاریدش تو یخچال.
حالا تا خمیر خنک بشه من یه چیزایی رو که تغییر دادم و تجربه پخت رو براتون بگم.
cooki jo moz choco3
من بادام درسته نداشتم و از بادام پرک استفاده کردم و شکلات چیپسی هم نداشتم و از شکلات ورقه که خوردش کردم استفاده کردم….. البته من از شکلات تلخ استفاده کردم چون خونه ما زیاد شکلات شیری پیدا نمی شه ولی تو دستور اصلی شکلات معمولی هست و اشاره ای به تلخ بودنش نکرده. در ضمن جو پرک من جو پرک معمولی بود کمی، فقط کمی دونه هاش توی کوکی سفت شده بود که خیلی محسوس نبود. ترجیحاً اگر پیدا کردید از جو دو سر پرک شده استفاده کنید که بعد پخت همچنان نرمه. اما موقع خوردن همسری متوجه نمی شه و هر چی می گم توش دونه سفت داره می گه نه، نرم و خوبه. خلاصه فکر کنم من حساس ترم در این زمینه!
ده دقیقه قبل از خارج کردن خمیر از یخچال فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. توی سینی فر کاغذ روغنی بندازید. از خمیر گلوله هایی به اندازه بزرگتر از گردو، تقریباً به اندازه نارنگی کوچیک تو دستتون گرد کنید. بذارید تو سینی و روش رو با دست کمی فشار بدید. لازم نیست زیاد فشار بدید و پهنش کنید، خودش چون کره داره در طول پخت پهن می شه. البته تو دستور اصلی همه گلوله ها رو همونجوری گفته بذارید و این فشار روش رو من از خودم در آوردم و اجرا کردم!
cooki jo moz choco4
سعی کنید بین کوکی ها یه دو سانتی فاصله باشه که به هم نچسبند. بذارید طبقه وسط فر برای 15 دقیقه بپزه. بعد از فر خارج کرده و بذارید خنک شه و از روی کاغذ برداشته و تو ظرف دربسته نگه داری کنید. هم مفید و هم سلامت و هم ارزون تر از کوکی های بیرون!
منبع: سایت اُ دلیس
نوش جان
عکاس و کوکی پز: افسانه شادنه
این نوشته در ترجمه از زبان فرانسه, شیرینی های خشک ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای کوکی جو پرک، موز و شکلات

  1. رز :گفت

    حدس میزنم که چقدر دوسش دارم ، همه ی موادش رو دوست دارم ، کلا کوکیهایی که با جوپرک درست میشه خیلی دوست دارم ، دست افسانه جونی درد نکنه ، باهات کاملا موافقم هم مفید و سلامت و هم ارزون تر و هم بدون مواد افزودنی ، نوش جونتون :*

  2. رز :گفت

    چقدر دوست دارم نوشتم ، ها ها ها ها

  3. parstorch :گفت

    من باور به این دارم که هر خوراکی که خوردنی هست رو باید خورد کاری هم ندارم که خوشمزه هست یا نه شکم رو سیر کنه
    همین

  4. gilda :گفت

    افسانه جونم , جدیدا رژیمی کار میکنی , خواهر ؟؟ :))))
    نوش جونتون باشه , من که نزدیک عید شد و هنوز هیچکاری نکردم
    یعنی جدی جدی هیچی ی ی ی ی

    • افسانه :گفت

      نه عزیزم. همین جوری اتفاقی پست های رژیمی پشت هم افتاده…. روزای دیگه خوب می خورم!!!!! راستش منم زیاد کاری نکردم. خونه رو کمی تمیز کردم و همین…. این کوکی ها که تا اون موقع تمومه. نمی دونم شیرینی بپزم یا نه…آخه فقط خودمم و همسری!!!!

  5. به به شادی بانو چه کردی خیلی وقت بود نمیشد کامنت بذارم شاد باشی دوستم

پاسخی بگذارید

