مافین با قلب نوتلا Muffins coeur de nutella و تولد هفت سالگی وبلاگ روی میز آشپزخانه


maffin nutela 1aمی بینم که بعد مدتی مدید سر و کله ام پیدا شد و بالاخره خودی نشون دادم…… البته که گرفتار هستم ولی دلیل نمی شه که حالا شده ده روزی یه بار هم اینجا پستی نذارم و به روز نکنم وبلاگ رو….. حالا غرض از گفتن این حرفا چی بود؟ این بود که قبل از اینکه به ذهن شما خطور کنه که به من بگید چرا پست نمی ذاری خودم دست پیش گرفتم که پس نیفتم و خودم خودمو دعوا کردم 🙂 باشد که مقبول افتد.
و اما عرض شود که امروز بیست و سه اردیبهشت هزار و سیصد و نود و سه مصادف با سیزده می دو هزار و چهارده این وبلاگ محترمه ی مکرمه هفت ساله شد. هفت سال از تاریخی که من شروع به نوشتن اینجا کردم می گذره و امروز همه  خوانندگان وبلاگ و دوستان مجازی عزیزی که در این مدت پیدا کردم می تونیم دور هم جمع شیم و شمع هفت سالگی وبلاگ رو خاموش و قدم به هشت سالگی اش بذاریم. امیدوارم در سال هشتم به اندازه سال قبل کم کار نباشم و جبران پست های کم رو بکنم. گرچه آرشیوم انقدر عکس توشه که اصلا اسم و دستور بعضی ها رو فراموش کردم ولی خوب سعی می شود که از این پس زبر و زرنگ گردم و بیشتر پست بذارم و فعال تر شوم!maffin nutela 2a
و اما در باب این مافین چه عرض کنم؟؟؟!!! عرض کنم که نوتلا بخورید عزیزانم….نوتلا بخورید که سرمایه ی جاودانیست نوتلا!!!
نوتلا رو فکر می کنم دیگه همه می شناسن…. یه شکلات آمیخته به فندق که بسیار خوشمزه است….ولی از اونجایی که من برای معده ام در پرهیزم نمی تونم دخل شیشه اش رو سریعاً در بیارم و خیلی آروم آروم دارم با نوتلای خویش روزگار می گذارانم.
و اما در وبگردی های اینترنتی دستورهای مختلفی از مافین با قلب نوتلا دیدم که دیگه نشد ازش بگذرم. یکی از دستورها رو انتخاب کردم و پختم و کادوی تولد وبلاگی می ذارم اینجا….. اینم نتیجه که در این پست می بینید:maffin nutela 3a
اگر نوتلا در دسترس ندارید از شکلات های صبحانه لیوانی استفاده کنید….اگر فندقی باشند که چه بهتر ولی خوب به هر حال هیچی خود نوتلا نمی شه…. امیدوارم که در دسترس داشته باشید و درست کنید و لذتمند شوید همچون ما!
مواد لازم برای شش مافین
آرد 200 گرم
تخم مرغ دو عدد
شکر 50 گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری…. من دو قاشق ریختم
ماست یک پیمانه
بکینگ پودر یک ق. م
وانیل شکری یک ق. م سر خالی….. دستور اصلی وانیل نداره
نوتلا
فر رو روی 180 بگذارید.
تخم مرغ و ماست  و وانیل رو خوب بزنید. شکر و روغن رو اضافه کرده و بزنید. آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کنید و بریزید توش و باز هم بزنید تا یکدست بشه. من همه مراحل رو با همزن برقی انجام دادم ولی با دستی هم می شه.
یک چهارم قالب های مافین رو خمیر بریزید. روی هر خمیر یک قاشق سوپخوری نوتلا بگذارید.maffin nutela 1
روی نوتلا رو با خمیر بپوشونید و بکذارید توی فر طبقه ی وسط.
من توی قالب سیلیکونی درست کردم. خود دستور هم گفته بود قالب سیلیکونی ولی اگر ندارید تو قالب هاتون کاغذ بندازید و بذارید توی همون که دارید.
وقتی روش طلایی شد و پف کرد آماده است. با فر من سی  دقیقه طول کشید. در بیارید از فر و اگه قالبتون سیلیکونی یه با یک ضربه به پشت هر کدوم قالب ها در بیارید مافین ها رو…. اگرم سیلیکونی نیست به  روش معمولتون مافین ها رو از قالب در آورده بذارید روی سینی خنک شه.maffin nutela 2
بسیار خوشمزه. درست نکنید از دست دادید. در ضمن روی نگهداریش در طولانی مدت حساب نکنید و سعی کنید زود دخلش رو بیارید چون به روز سوم و چهارم بکشه کمی سفت می شه.maffin nutela 4a
منبع: Journal des femmes
عکس و دستپخت: شادی
این نوشته در مافین ها, کیک های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای مافین با قلب نوتلا Muffins coeur de nutella و تولد هفت سالگی وبلاگ روی میز آشپزخانه

  1. Vay che khoshmazeee che topollll
    Tavalod in khoshmaze khune mobaraaaakkkkk 🙂

  2. به به به اولاً هفت سالگى وبلاگت مبارك و دوم اينكه خيلى به به به چون من هم عاشق مافينم و هم عاشق نوتلا ديگه چى بشه اين

  3. رز :گفت

    مبارک باشه افسانه جان ، چقدر قدمت داری بانو ، ایشاله تولد 10 سالگیش رو جشن بگیری :)))
    مافینهات حرف نداره ، خیلی خیلی خوب و تمیز دراومده ، به به

  4. gilda :گفت

    وی ی ی ی عجب چیزی شدند اینها , نوش جونتون , و مبارک باشه 🙂
    شادی جونم پیدات نسیت , کجای نازنین ؟ ❤

  5. مارال :گفت

    مبارک باشه تولدش خانوم هنرمند،بابا گفته بود وبلاگ داری و آشپز عالی هستی و من فراموشکار فراموش کرده بودم…
    باشد که در محضر بی بدیل بانو افسانه ما هم ترقی کنیم…. و البته باشد که صاحب فر شده و بتوانیم غذاها و شیرینی های فری شما را بپزانیم… آآآآآآآآممممین :-*

    • افسانه :گفت

      مرسی مارال جون….. خیلی لطف داری. عکسای غذاهای تو هم که همه دلبر هستن!!!! امیدوارم خونه ی بعدی حتما فر دار باشه….. آمین!!!!!

  6. nejat jizan :گفت

    Thank you so much shadi joon.you are  best .Ill hope to bake it very soon .i love you and many blessing to you and your family.

  7. chefnegin :گفت

    افسانه جون سلام. چقدر دلم برات تنگ شده بود خانومی.
    عالی شده این مافین های گوگولی.
    دستت طلا
    مبارک باشه تولد وبت هم. ایشالله 20 سالگیشو جشن بگیری گلم.

  8. ساناز :گفت

    اگه بعد اضافه کردن آرد با همزن بزنیم سفت نمیشه؟

پاسخی بگذارید

