خوراک عدسی و گندم


adasi va ghandom1گندم پوست کنده و عدس رو در ظرف های جدا خیس کنید. مقدار عدس کمی بیشتر از گندم باشه. بذارید یکی دو ساعت خیس بخورن. بعد آبشون رو دور بریزید و اول گندم رو در یک قابلمه بار بذارید. نیم ساعت که از پختش گذشت عدس رو اضافه کنید و تا زمانی که عدس بپزه بذارید بمونه تا خوب لعاب بندازه و در هم بره.
یه قرص عصاره گوشت رو پودر کرده و به غذا اضافه کنید. به اضافه فلفل سیاه و کمی زردچوبه و دارچین. اگر نمکش کم بود اضافه کنید. من گاهی اوقات کمی پیاز سرخ می کنم و ادویه ها رو هم توش تفت می دم و اون رو به غذا اضافه می کنم. اون خوشمزه تر می شه اما در مواقع بی وقتی و بی حوصلگی پیاز نمی زنم.
اگر دوست داشتید یک قاشق روغن زیتون اضافه کرده و هم بزنید و بعد غذا رو بکشید و نوش جان فرمایید. ترکیب عدس و گندم عالیه و بسیار هم مفیده. امتحان بفرمایید.

adasi va ghandom2

عکاس و آشپز: افسان 
این نوشته در خوراک بنشن ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای خوراک عدسی و گندم

  1. nejat jizan :گفت

    hi my friend .i love adas ,i make it as soon as passibal

  2. رز :گفت

    نوش جونت عزیز دلم ، مامان من همیشه گندم خرد شده به عدس میزنه ، منم بلغور میزنم ، طعمش برام آشناست و الان شدیدا هوس کردم ، به به به به

  3. chefnegin :گفت

    سلام عزیزم. خیلی دلم برات تنگ شده بود. چند تایی از دوستان گلم هستند از جمله شما که حتما باید با فیلتر شکن و کلی مکافات بیام بهشون سر بزنم. اینه که دیر دیر بهت سر می زنم. اما همیشه به یادتون هستم.پیشی ملوس ما حالش چطوره؟؟

    شادی مهمون دلت عزیزمممممممم

  4. chefnegin :گفت

    سلام دوست خوبم. امیدوارم شاد و سلامت باشی. کم پیدایی خانومی. سرت شلوغه حتما. هر چه می کنی انشالله با دل خوش و سلامتی باشه.

  5. هگمتان :گفت

    سلام شادي يا افسانه جان.
    من چند سال پيش با طرز تهيه غلافل با وبلاگت آشنا شدم و از موقع تا حالا گرفتارت شدم.
    اما الان هر چي ميگردم آموزش فلافل رو پيدا نمي كنم.
    ميشه راهنماييم كني؟

  6. سوری :گفت

    سلام دوست عزیز عزیز عزیزم
    چندسالی هست که به آشپزخونه ات سر میزنم و خیلی باهات خاطره دارم…. باتوجه به این فیلترشکن های عهد بوقی میسر نبود ایاب و ذهاب…
    دوست گلم واقعا دوست داشتم زودتر از این برات پیام بذارم البته دو سال پیش برات گذاشتم و اون روزا مرتب سرمیزدم و پی گیر آشپزیهاتون بودم … حتی یادم دوربین شما رو دزدیده بود به گمانم وقتی ساکن الجزایر شده بودین.من از اون قدیمی ها هستم فقط خیلی خیلی سایلنتم.بابت تقسیم بهترین لحظه هات ازت سپاسگزارم.دوست دار شما و آرزومند موفقیت و سلامتی تون هستم

پاسخی بگذارید

