کیک کدو حلوایی و گردو و دارچین


من دستور این کیک خیلی خیلی خوشمزه رو توی یه وبلاگ فرانسوی دیدم و خیلی خوشم اومد. درستش هم که کردم بسی لذتمند شدم. چون هم عطرش خیلی خوبه هم طعمش علاوه بر خوب بودن کاملاً با طعم کیک های کدوحلوایی که تا حالا خورده بودم متفاوته. اگه اهل کیک پزی هستین امتحان کنید که از اون تجربه های مهیجه.
حالا….. این دستور موادش خیلی زیاد بود برای من و همسری، در نتیجه من مواد رو نصف کردم فقط یکی دو قلم رو از حواس پرتی یادم رفت نصف کنم البته باز هم نتیجه عالی بود اما فکر می کنم اگه دقت بیشتری می کردم خیلی بهتر می شد اینو گفتم که اگه یه وقت خواستین این کیک رو درست کنید و خواستید میزان مواد رو کم کنید حواستون جمع باشه!
برید بپزید که تا فصل کدو حلوایی تموم نشده از دست نداده باشید.
مواد لازم برای کیک
150 گرم آرد سفید+ 150 گرم آرد ذرت ( 3 پیمانه  می شه.  دستور اصلی همه اش آرد سفید بود )
پودر دارچین 1ق.س
بکینگ پودر 2 ق.م
نمک 1 ق.م سرخالی
پودر شکر 400 گرم (2 پیمانه می شه)
کره نرم 225 گرم
تخم مرغ درشت 4 عدد
پوره ی کدو حلوایی 250 گرم (پوره ی بدون شکر باشه ها!) (1 پیمانه می شه )
خامه صبحانه 225 گرم
آب نصف یک دونه لیمو (من لیمو نداشتم از نارنج های حیاطمون استفاده کردم! لیمو فکر کنم بهتره)
پودر یا اسانس وانیل ( من نوک ق.چ پودرش رو ریختم)
100 گرم گردوی خورد شده (1/2 پبمانه می شه )
مواد میانی
شکر قهوه ای 100 گرم (1/2 پبمانه می شه )
پودر دارچین 1ق.غ سرخالی
توی دستور اصلی پودر چهار ادویه بود که تو ایران نیست من به جاش دو تا از ادویه های این پودر رو ریختم که داشتم یعنی فلفل سیاه و زنجبیل از هر کدوم به اندازه نوک ق.چ
کره نرم 2 ق. غ سرخالی
و
پودر شکر برای پاشیدن روی کیک

قالب وسط سوراخدار رو بردارید و با کره چرب کرده و آرد بپاشبد. اضافه آرد رو بتکونید و دور بریزید. فر رو روی 180 درجه بذارید.
مایه میانی رو آماده کنید:
توی یه کاسه همه ی مواد رو با نوک انگشت هاتون خوب مخلوط کنید تا ماسه مانند بشه. کنار بذاریدش.
مایه اصلی رو آماده کنید:
توی یه کاسه آرد و دارچین ونمک و بکینگ پودر و گردوی خوردشده رو خیلی خوب مخلوط کنید و کنار بذارید.
توی یه کاسه ی دیگه کره و شکر رو خوب بزنید تا وقتی که یه دست و نرم و روشن بشه. تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید. صبر کنید تا هر دونه خوب با مواد مخلوط شه و بعد بعدی رو اضافه کنید. تو این مدت همزن باید روشن باشه.
پوره ی کدو حلوایی، خامه و آب لیمو و وانیل رو اضافه کنید. هم بزنید تا مایه یه دست بشه. ( بهتره خامه رو قبل از اضافه کردن کمی با همزن دستی بزنید)
مایه آردی رو کم کم به مایه اضافه و با قاشق چوبی یا لیسک هم بزنید. خوب که مخلوط شد نصفش رو توی قالب بریزید و بعد مایه میانی رو روش بریزید. دقت کنید که این مایه به کناره های قالب نخوره. بعد بقیه مایه رو بریزید روش و بذارید روی پنجره وسط فر به مدت یک ساعت بپزه. با خلال دندادن تست کنید اگه چیزی بهش نچسبید کیک اماده است. از فر در بیارید و بذارید بیست دقیقه تا نیم ساعت توی قالب بمونه بعد از قالب درآرید و بذارید روی پنجره ی سیمی خنک شه و بعد روش پودر شکر بپاشید و نوش جان فرمایید.
این کیک به خاطر دارچین و گردویی که داره از نظر عطر و طعم بی نظیره. از دست ندید. از ما گفتن بود.
ببینید این مایه ی میانی اش چه باحاله. انقدر هم خوش طعمه که نگو!

برای درست کردن پوره ی کدو حلوایی اینجا کلیک کنید.
قبلاً هم دستور یه کیک کدو حلوایی رو گذاشته بودم. برای دیدن اون دستور اینجا کلیک کنید.
اینم اضافه کنم که بد نیست مقدار کره و خامه رو کمی کم کنید چون اینجوری کیک سنگینه و در ضمن یادم رفته بود بگم من دو ق.غ آرد سفید به مایه اضافه کردم چون آرد رو که اضافه کردم و هم زدم خیلی مایه شل شده بود. در ضمن این توضیح به خاطر سؤال تستر خوشگله ام بود که باعث شد حافظه ی کور و کچل بنده به خودش بیاد و درباره ی آرد اضافی هم بنویسم!!!!! مرسی دوست جانم.
منبع به زبان فرانسه
قناد و عکاس: شادی
این نوشته در کیک های متفاوت, کیک های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه ارسال شده و با , , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

8 پاسخ برای کیک کدو حلوایی و گردو و دارچین

  1. شادی جونی دیدی چه زود دیدم پستتو! دستت درد نکنه بازم از اون کیکای شادی پز و تستر کش! 😀
    یه سئوال کره و خامه هر دوش باهم این مقدار زیاد نیست؟! 🙂

    • شادی :گفت

      آفرین دخملی. همیشه شاگرد اولی……
      خوب پس برو تو کار این کیک که خیلی باحاله.
      این مقدار کره و خامه توی دستور اصلی بود و منم برای پخت کیکم نصف این مقدار رو ریختم البته حالا که فکرشو می کنم می بینم کمی کمتر می شد خامه و کره اش باحال تر می شد. برم اینو تو پست بنویسم تا کسی درست نکرده 🙂

  2. شکمو :گفت

    محشر شده شادی جووووووونم

  3. ناشناس :گفت

    man in cako dorost kardam.ali shodeh bod .mamnoonam

بیان دیدگاه