خورش مرغ ترش/گیلان


مواد لازم
یک تکه مرغ برای هر یک نفر
پیاز رنده شده یک عدد
سیر رنده شده ۲ حبه برای هر یک نفر
سبزی یک لیوان برای هر یک نفر/ شامل جعفری و گشنیز و شوید خورد شده. اگه شوید تازه در دسترس نبود یک قاشق مرباخوری شوید خشک بریزید.
لپه دو قاشق برای هر یک نفر/ یک ساعت قبل از شروع پخت غذا لپه رو بذارید خیس بخوره.
آب نارنج یا آبغوره یک پیمانه/ من با آب نارنج درست کردم چون تحمل ترشی آب غوره رو ندارم. البته با آب نارنج هم خیلی ترش می شه. اگه به غذاهای ترش حساسید. نصف پیمانه آب و نصف پیمانه آب نارنج استفاده کنید.
وسط نوشت: وای دهنم آب افتاد همینجور که دارم تایپ می کنم!
تخم مرغ برای هر دو نفر یک عدد
روغن
نمک و فلفل سیاه
کمی روغن توی قابلمه داغ کنید و مرغ ها رو توش تفت بدین تا طلایی بشن و بعد کنار بذاریدشون. پیاز رنده شده رو توی همون روغن تفت بدین و کمی که رنگش برگشت سبزی و سیر رو اضافه کرده و ۷-۸ دقیقه تفت بدین. آب نارنج و مرغ و لپه رو اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و شعله ی گاز رو کم کنید و بذارید ۳۵ دقیقه بپزه.
تخم مرغ رو توی کاسه شکسته و بزنید و بعد کم کم روی مرغ بریزید و هم بزنید. در قابلمه رو باز بذارید و کمی شعله رو زیاد کنید. خورش که چند جوش زد و روغن انداخت آماده است.
منبع: کتاب مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز
تغییرات کوچولو و دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن
این نوشته در خورش ها, غذاهای مرغی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

23 پاسخ برای خورش مرغ ترش/گیلان

  1. نیلسا :گفت

    اوللللللللللللللللللللللللللللللللل……………………..هورا………………باورم نمی شه تو این وبلاگ پر بیننده اول شم

  2. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جونم ممنون که بهم سرزدی خانمی

  3. نیلسا :گفت

    شادی خیلی حوشگله خوش به حال همسر آشپز مدرن

  4. نیلسا :گفت

    این ستاره شب کی بود اومدا ین وسط

  5. نیلسا :گفت

    داشتم می گفتم منم می خوام

  6. نیلسا :گفت

    حالا نارنج از کجا بیابم

  7. نیلسا :گفت

    یه خبر توپ دارم برو خصوصی

  8. مادونفر :گفت

    میگم این کتاب مستطاب آشپزی باید بره فعلا کشک سابیدن یاد بگیره… دستور رو خراب کرده…دستور این نیست اصلا…!!! خوشمان نیامد….

  9. آنن :گفت

    ما هم همینطور که خواندیم دهنمون آب افتاد! دستت درد نکنه!

  10. سلامممممممممم
    چطوری شادنه جان ؟ به به چه خورشی به به چه چه !
    ولی خاله انگاری یه کم یه جوری شده ! یعنی اصلش اینجوری نیست !
    ولی خوب اینم یه جورشه خوب .. یه بار اینجوری درست کنم ببینم جور میشه یا ناجور به به چه کامنت جورواجوری شد
    دوستم میاد ازت گل باقالی خاله
    مواظب خودت باش ..
    فعلا …

  11. مونی :گفت

    وای ! آب از دهنم راه افتاد !!!!

  12. سلام شادی جون.
    واااااااااااااااای چه باحاله. آدم دلش ضعف میره. مخصوصا که نرش هم هست.
    دستت درد نکنه.
    دلی از عزا درآوردینا !!!

  13. پرنیان :گفت

    من عاشق مرغ ترشم!!!!!!!!!!!!!!

  14. میتی :گفت

    خانومی به جای نارنج چی میشه ریخت؟ آبغوره که ندارم و دوست هم ندارم. نارنج هم که تو این مملکت اصلاً اسمش هم نشنیدن.

    زت زیاد

  15. نوشین :گفت

    میبینی میتی جون این شادی کمر به قتل نفس اماره من بسته. من نارنج میخووووووووووووووووووووووووووواااااام و در ضمن این غذا خیلی خیلی خوشمزست به شرطی که شادی جون درستش کنه. حالا منم مثل میتی نه ابغوره دارم نه نارنج. ولی بلدم ابغوره بگیرم.

  16. سلام ممنون که تو این مدت به من سر زدی

    شادی جان مثل همیشه عالی …

    اگه گرسنه شدی به من سر بزن !!!

  17. به به مرغ ترش خوشمزه…کارت درسته شادی جووون ما که خیلی هوس کرئه بودیم بریم سروقت مرغ ترش درستیدن! اما انگیزه نداشتیم که اون هم با دیدن این عکسای توپی که همسر گرامیتون زحمتشو کشیده، جور شد راستی مرسی که با من سر میزنی

  18. ماری :گفت

    سلام عزیزم راستش من عاشق خوراک موغ ترش هستم و خیلی هم وس کرده بودم که درست کنم خلاصه تا به خودم بجنبم که دیدم شما دستور اونو توی وبلاگتون نوشتید راستش خیلی خوشحال شدم مرسی حتما منم درست خواهم کرد

  19. نمیدونی چه خوشمزه شد

  20. رز :گفت

    دستت درد نکنه عزیزم ولی دلم نیومد نگم…اگه دوست داشتی اینطوری امتحان کن…
    سبزی مرغ ترش باید معطر باشه جیگر شامل جعفری و تره و گشنیز و چغندر و نعنا(تر یا خشک)…(شوید کاملآ طعمشو بر می گردونه)
    عزیزم یه پیازم غذا رو شیرین میکنه یه دونه خیلی کوچولو و یا یه نصفه متوسط کافیه…اونم خام و رنده شده موقعی که می خوای مرغ رو بپزی بریزی روش…
    فوت کوزه گریشم اینه که تخم مرغهایی که خوب بهم زدی رو از بالای یه کفگیر بریزی رو خورشت تا رشه رشته بشه و زیبایی خورشت رو دو چندان کنه…
    بازم پوزش به خاطر توضیح بی موردم….

  21. به به به به شادی جون واقعا خوش به حال همسرتون که خانمش اینقدر هنرمنده من لینگت میکنم خانمی هنوز خیلی اینجا کرادارم باید بیام و یاد بگیرم

  22. candle :گفت

    شادي توفوق العاده اي.با نعنا داغ هم خيلي خوشمزه ميشه.

بیان دیدگاه